Introer med sår

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Introer med sår

Post by Vitania »

Jeg lurer litt på hva folk gjør her når de har introer der det oppstår sår?
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Vicky
Stjeler mat
Posts: 94
Joined: 12 Jun 2012, 13:40
Location: Stavanger

Re: Introer med sår

Post by Vicky »

Et sjeldent problem her da, men det har jo skjedd.
Det kommer helt an på hva slags sår det er, str og hvor på kroppen. Og ikke minst på hvem det er som biter.
I de fleste tilfeller jeg opplever det er det pga redsel og ikke pga dominans, og tar jeg meg god tid med introen.
Det tar gjerne en mnd før jeg slipper dem helt alene sammen.
I 3 tilfeller de siste årene har den som har bitt endt opp som alenerotte.
Ellers vasker jeg sårene med klorheksidin og holder øye med det til det har grodd fint.

Loke som døde i juni, ble bidt så kraftig en gang i vinter at han måtte sy 3 sting over rompa.
Det er alltid guttene jeg opplever trøbbel med, "bank i bordet" aldri jentene.

utmeldt

Re: Introer med sår

Post by utmeldt »

Jeg har ikke opplevd så utrolig mange hissige introer, men noen har det da vært. så under en slik intro ville jeg fjernet problemrotta fra situasjonen og latt den roe seg før man forsøker igjen neste dag, så ville jeg satt meg klar med en spruteflaske med vann for korrigering og et håndkle for å beskytte hender når man skal skille ved slossing + at det gir dem et lite støkk å få kastet noe over seg så da slutter de somregel å sloss. så snart problemrotta prøvde seg ville jeg rett og slett gitt den en real sprut for korrigering. Dersom ikke det hjalp ville jeg skilt dem igjen , og prøvd på nytt neste dag også med håndkle og spruteflaske klar :cheerful:

det er nok flere bedre svar en hva jeg kommer med, men dette er da den metoden jeg har brukt :cheerful:

Post Reply