Rar oppførsel..

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Nemo
Alfatryne
Posts: 1222
Joined: 12 Jul 2004, 01:30
Location: Grünerløkka, Oslo
Contact:

Rar oppførsel..

Post by Nemo »

Mine to hunnrotter, Mist (snart 5 måneder) og Shadow (snart 3 måneder), har nå gått sammen i nesten en måned. De har sine øyeblikk, der de stjeler mat fra hverandre, sparker hverandre ut av huset der den ene sover, dytter og sånt, men det ender alltid med at de ligger sammen og koser og sover i tunnellen etterpå. Ser ut til at begge to er like stae og egne og vil ha _alt_ godtet for seg selv. Normal smårotte-oppførsel, med andre ord.

Men, i går begynte de å oppføre seg, mildt sagt, litt mer merkelig enn de pleier.. Mist er en tenåring, det vil si viser alle tegn på at hun har begynt å tenke mer i den reproduktive retningen, hvis man kan si det slik, ved å vifte på ørene og stille seg opp. Det er jo helt normalt, hun begynner jo å bli stor. Men, og dette er da det jeg lurer på, er det vanlig at hun gjør slikt ovenfor en annen hunn? Stiller seg opp, vifter med ørene, er helt klar? Ikke nok med det, men Shadow, lille vimsete hypre jenta, tar faktisk å prøver å bedekke Mist? Eller, hun hopper i allefall opp på ryggen hennes, krafser henne i nakken, noen ganger vasker hun pelsen til Mist, men det er tydelig noen "bevegelser" inn i bildet og.

Jeg er, som dere sikkert har skjønt, _litt_ forvirret nå. Begge er jenter. Tro meg, i går ble Shadow nøye gransket både 10 og 12 ganger. Har andre der ute opplevd noe lignende? Eller er det bare jeg som har rotter som er litt eksperimentelle i sin legning?
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Hei!

Har ikke opplevd dette med rottene, men derimot med kaniner. Søsteren min og jeg hadde to hunnkaniner da vi var yngre, og de var ganske ivrige "ryttere"... :afro: De gryntet og stønnet og det hørtes laaang vei hva de holdt på med. :oops: Skikkelig flaut å ha venner på besøk!
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Ikke unormalt, har flere jenter her som rir på hverandre. Oda, Tirils søster, red til og med på de som ikke hadde løpetid hun... :lol: Tiril er også sånn, men ikke så fantaisk som hennes søster- heldigvis. Og Thiima, hun prøver også å benytte seg av sjangsen når hun får den... Rare jentene... Det har litt med dominans å gjøre, denne oppførselen, og dere finner den hos de fleste dyrearter.. :)
Mvh Ida S. Eggen

Nemo
Alfatryne
Posts: 1222
Joined: 12 Jul 2004, 01:30
Location: Grünerløkka, Oslo
Contact:

Post by Nemo »

Ah, oki. Da er det vel ikke stort annet å gjøre enn å la de holde på da. Selv om det ser så utrolig teit ut når de holder på.. Men, de ligger og koser seg i tunnellen nå, så alt er stille og fredelig.

Takker for svar. :)
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

lanze

Post by lanze »

Noe må du ha gjort galt, siden de tydeligvis har blitt lesbiske.. haha

Locked