Plukking opp av små rotter.

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
JohanK
Pinky
Posts: 6
Joined: 24 Aug 2012, 23:33

Plukking opp av små rotter.

Post by JohanK »

Hei, jeg skrev en post i går da jeg fikk tips på å prøve å plukke opp hunrottene mine noen ganger hver dag, til de tilslutt ikke får panikk..

Men når jeg prøver å plukke dem opp trekker de seg unna, og jeg vet ikke en annen metode enn å komme ovenifra med hånden.. :cry2:

Noen tips? :peewaggle:

Takk for svar :boing:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Plukking opp av små rotter.

Post by Matmor »

Med gjenstridige rotter er det vanskelig å gjøre så mye annet. Nå prøver jeg riktignok å legge mesteparten av fingrene under magen på rottene, og noen ganger må jeg hjelpe til med et fast grep rundt haleroten (aldri tuppen!).

Men en hånd som skuffer dem opp fra siden, og sørger for støtte under bakbena, føler de seg tryggere. Men det skal mindre til at de spretter ut av grepet på deg med hånden overfra og halerot-grep. Det som fungerer best for meg er å fange dem raskt med ovenfra-grepet, og skifte grep når jeg skal løfte dem. :change:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Plukking opp av små rotter.

Post by WillyWonka »

Jeg har ikke hatt så mye problemer med det. mine har vært redd til å begynne med, men så har det gått seg til :) jeg brukte lang tid på å la dem komme for godbiter og da var rask og tok tak i rotten... følte meg grusom.. men de roet seg raskt da. skiftet grep og holdt rotten godt inntil meg og la gjerne inn i en genser der lukten min er, eller inn i et pledd slik at de får gjemme seg. så satt jeg meg ned med dem inntil meg og strøk dem mens jeg så på tv..

Lykke til :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Post Reply