Nye rotter i hus

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
keikoo
Pinky
Posts: 3
Joined: 17 Sep 2012, 22:53
Location: Bodø, Norway

Nye rotter i hus

Post by keikoo »

Jeg fikk meg to rotter idag, men den ene gjør meg litt bekymra?? Den ene er veldig aktiv, og virker så den har tadd seg tilrette i det nye buret og hjemmet. Løper rundt og flytter på alt som er mulighet til å flytte på der inne. Den andre har bare klatret opp under ''taket'' på buret og bare står å gjemmer seg bak hjulet som henger fra taket. Der har den stådd siden den kom, og den flytter seg ikke i det heletatt.. Kan den være slik fordi den nettopp har kommet til et nytt hjem og ikke er kjennt eller vant med verken buret eller omgivelsene?
Frida Elise :smile:
Tiffi og Tuva

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Nye rotter i hus

Post by Tonje Lenore »

Gratulerer med rotter i hus :cheerful:
Vet du hvor gamle disse rottene er?

Og det er som du sier, alt er nytt og kan være litt mer skremmende for den ene enn den andre, og dermed bruker lengre tid til å
tilpasse seg, gi rotta tid til å tilpase seg alt det nye, så blir nok den også like aktiv :cheerful:

Legg også en liten tøybit i buret deres som har din lukt på, da blir de også vant til lukta de, dermed når du skal håndtere de,
så er de vant til lukten din og da er det ikke noe ny og fremmed lukt.

Lykke til med rottisene :cheer:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

keikoo
Pinky
Posts: 3
Joined: 17 Sep 2012, 22:53
Location: Bodø, Norway

Re: Nye rotter i hus

Post by keikoo »

de er rundt 2 mnd gamle.. Var å så på de i forje uke og fikk beskjed om at de va rundt 8 uker gammle. Satser på at det er fordi det er uvant for dem, og at ingenting er galt! Takk for svar :smile:
Frida Elise :smile:
Tiffi og Tuva

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Nye rotter i hus

Post by wollf »

hvor er de fra?

keikoo
Pinky
Posts: 3
Joined: 17 Sep 2012, 22:53
Location: Bodø, Norway

Re: Nye rotter i hus

Post by keikoo »

Kjøpte de på dyrebutikken.. Siden det ikke finnes rotteoppdrett her i Nordland..
Frida Elise :smile:
Tiffi og Tuva

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Nye rotter i hus

Post by wollf »

er et i tromsø da:)

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Nye rotter i hus

Post by Skaubytroll »

Gratulerer med to små :)

Noen rotter trenger litt tid på å bli komfortable. Jeg har hatt noen som har klistra seg oppe i et hjørne før jeg og ;)
Bruk mye tid sammen med de - bær de med deg inni gensern din, gi de godbiter og snakk med de. Det går seg nok til etterhvert ;)
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Post Reply