Ny som rotteeier, trenger litt videre starttips (:

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

twistedriver
Pinky
Posts: 16
Joined: 21 Sep 2012, 00:39
Location: Eindhoven, Nederland

Re: Ny som rotteeier, trenger litt videre starttips (:

Post by twistedriver »

Ops, trøtte meg. Så ikke at det var to svar :crazybonk: Takk for hjelpende hender begge to! :bounce:

twistedriver
Pinky
Posts: 16
Joined: 21 Sep 2012, 00:39
Location: Eindhoven, Nederland

Re: Ny som rotteeier, trenger litt videre starttips (:

Post by twistedriver »

Øyet hennes har vært fint i hele dag, men ble litt rødt igjen etter at vi tok henne ut av buret nå i dag. Så antar at det var slik som dere sa, stress som forårsaker det (: Skal få det fullstendig sjekket på søndag i alle fall. Og bæsjingen har forbedret seg ved at den faktisk er hard og lik den den er i buret! Ingen mer ekkel våt bæsj! :grin:

Fant også ut at hundekjeks er en liten favoritt å bite på :narr: woofwoof

Edit: Nå greide jeg å gnu paprikapulver i mitt venstre øye, så nå er jeg og rotta tvillinger :oops:

twistedriver
Pinky
Posts: 16
Joined: 21 Sep 2012, 00:39
Location: Eindhoven, Nederland

Re: Ny som rotteeier, trenger litt videre starttips (:

Post by twistedriver »

Hei igjen, jeg maser litt til jeg :flau:

Vi har fortsatt rotta uten, men nå når vi begynte å klø henne på en bestemt plass på ryggen/rompa like ovenfor halen, begynte hun å riste skikkelig på ørene. Litt som når vi mennesker rister når vi har frysninger. Jeg googlet litt rundt og ut ifra det jeg leste handler det litt om "flørting" og at de er ready for some action? :giggle: Dette skjer bare når vi klør henne på den ene samme flekken og hun lukker øynene som om hun koser seg skikkelig. Hun ligger nå og sover på kjærestens skulder.

Noen forslag?

Edit: Nå rister hun sånn bare vi stryker henne på ryggen.. :/ ?

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Ny som rotteeier, trenger litt videre starttips (:

Post by Matmor »

Løpetid :jepp:

twistedriver
Pinky
Posts: 16
Joined: 21 Sep 2012, 00:39
Location: Eindhoven, Nederland

Re: Ny som rotteeier, trenger litt videre starttips (:

Post by twistedriver »

Vi ble fort enige om det her i gården også, haha, men virkelig takk for bekreftelsen! :D

Etter hvert begynte hun å krumme ryggen noe skikkelig og løftet rumpestumpen når vi klødde henne like over halerota. Men nå får vi til og med kose henne bake ørene og på hodet, det kunne vi ikke tidligere. Hun er sååå nusketeeeee, wiiiih!

twistedriver
Pinky
Posts: 16
Joined: 21 Sep 2012, 00:39
Location: Eindhoven, Nederland

Re: Ny som rotteeier, trenger litt videre starttips (:

Post by twistedriver »

Da har vi vært og hentet det nye tilskuddet til familien! En blue toppøret horotte, med røde øyne. Hun har fått navnet Nimue, og de begge er allerede blitt gode venninner! :love: Lærte også at Idunn er en husky, men at øynene hennes er veldig små og ligger for langt tilbake til å kunne brukes i avl for eksempel. Nimue er forresten fra en oppdretter i Belgia kalt 30 seconds to Rats. De snorkporker enda i reiseburet ettersom vi nå setter opp det nye Jennyburet :cheeeers:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Ny som rotteeier, trenger litt videre starttips (:

Post by Matmor »

Gratulerer med nyanskaffelsen :cheerful: Jeg lurte først på hvordan i alle dager du hadde fått tak i en rotte derfra, inntil jeg så adressen din :giggle:

twistedriver
Pinky
Posts: 16
Joined: 21 Sep 2012, 00:39
Location: Eindhoven, Nederland

Re: Ny som rotteeier, trenger litt videre starttips (:

Post by twistedriver »

Tihihi :giggle: Tusen takk! Frøken Idunn har allerede blitt mer aktiv og bedre på bitefronten takk og lov, hun spiser nå fra hånden min uten å bite!! :boing: Var kjempekult å plukke henne opp, de vi hentet henne hos hadde rundt 40 (!) rotter og en kjælegris!! :lolear: Supersøt!

Post Reply