Amorøse Alfred

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Amorøse Alfred

Post by Niana »

I kveld hadde jeg en kort intro mellom Alfred og de andre gutta igjen (bortsett fra Jack selvfølgelig). Jeg synes det var på tide, sårene hans lukket og jeg må fortsette prosessen om han noen gang skal flytte inn med de andre.
Men i hvert fall så synes jeg introen i dag var spesielt morsom. For det eneste Alfred var interessert i dag var sex :giggle: Jeg regner med at det var en form for dominering, men jeg har aldri opplevd det før. Han prøvde ikke å legge noen på rygg, han bokset ikke og lagde nesten ingen lyder, men han tok tak i rumpene deres og jokket seg til utløsning. :crazy: Flere ganger på rad.
Særlig kastraten Pippin fikk gjennomgå, han ble helt bløt på rumpa av litt av hvert. Men Alfred er jo en gentleman, så var var flink til å snuse godt i ansiktet og vaske nakken til Pippin da han var ferdig :roflmao:

Men sånn seriøst, er det normalt at hannrotter er sååå etter å jokke på andre hannrotter? Har som sagt aldri opplevd det før, annet når Sirius plutselig gjorde det en superkjappgang på Fiver forrige uke. Er det et veldig dominant/agressivt tegn, eller er det bare fordi han er litt på trynet når det gjelder å oppføre seg rundt andre rotter, og i en hormonell alder? Alfred er 6 mnd om det har noe å si på saken.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Amorøse Alfred

Post by Matmor »

Alfred er jo i den verste alderen for det, da :) Så lenge han roer seg etter å ha stått sammen med de andre en stund behøver det ikke bli et problem. Det kommer også an på hvordan de tar det... Noen ganger blir rotter med slik adferd plagsomt seksuellt interessert, eller burkameratene reagerer voldsomt på det. Da kan det bli nødvendig med kastrering. Andre ganger har du bare fått en rotte som foretrekker den formen for konfrontasjon framfor boksing. De alfaene jeg har hatt som jokket på andre hanner, har vært de beste og støeste - men de gjorde det bare i spesielle tilfeller. For eksempel etter at gruppen hadde vært splittet noen dager.

Følg med for å se om han begynner å plage en eller flere andre rotter med det, eller om han skulle begynne å tørke av sef på føttene/gnikke seg mot kanter og underlag.

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Amorøse Alfred

Post by Niana »

Takk for svar :cheerful: Regnet med at det var mest hormoner og pubertet som spilte inn, dette var jo første møtet deres siden han fikk tærne bitt han for 5 dager siden. Men jeg måtte spørre, siden han kan jo ha blitt litt smårar av å stå alene i 3 mnd.
Han virket ikke videre agressiv, bare litt opphisset. Ingen bustepels, ingen gnikking. Stod ikke og viste tenner som Dexter pleide å gjøre.
Han snuste som sagt også i ansikter (virkelig intenst snuste Pippin i ansiktet, tok tak i hodet og holdt ham stille mens han snuste Pippin inn i nese og munnen) og vasket nakkepelsen. Så jeg håper det bare var et utløp som går over når han får vært mer sammen med dem. Denne introen skjedde på et helt nøytralt område forresten, har ikke enda turt å la de hilse i og rundt burene.

Pippin synes ikke det var noe gøy å være Alfreds ridedyr, ha pep og sa i fra flere ganger. Men det ble aldri noen videre kontrontasjon av det, bare Pippin som snudde seg rundt og satt en labb i brystet til Alfred. Etterhvert så sluttet han med det også, og ble liggende på gulvet med Alfred gjorde seg ferdig. Stakkars Pippin :giggle:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Post Reply