Er hun bare pinglete

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Er hun bare pinglete

Post by Siv M »

Smurfine piper hver gang jeg tar henne opp, hun piper også så fort my forstyrrer henne hvis hun holder på med noe, er hun bare pinglete eller :hæ: Hun er ikke redd meg ellers hun klatrer på meg å løper rundt meg hele tiden, å har ikke noe i mot at jeg stryker henne på ryggen, er bare når jeg skal ta henne opp at hun piper :confused: hvorfor det.

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Er hun bare pinglete

Post by tantepose »

Fordi hun ikke har tid til noe fjas og har funnet ut at piping er det som hjelper best for å slippe det. :giggle:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Er hun bare pinglete

Post by Siv M »

:nottelling: aha så det er slik det er altså :giggle: vel jeg har ikke brydd meg så mye om det jeg da, plukker henne opp likevel enda hun piper :giggle:

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Er hun bare pinglete

Post by tantepose »

Jada,hun må jo tåle litt "plaging". :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Er hun bare pinglete

Post by Siv M »

:jepp: det får hun finne seg i, en dag må hun kanskje til legen å da må hun jo bli plukket på :giggle: like greit hun venner seg til det.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Er hun bare pinglete

Post by Siv M »

Smurfine bare fortsetter å pipe å skrike når jeg skal ha henne opp. spesielt når jeg skal ha henne inn i buret igjen, piper hun å skvetter unna om jeg får tak i henne så skriker hun å vrir seg, spørsmålet er hva jeg skal gjøre med dette :hmmm: skal jeg bruke ekstra tid med henne til å hånd venne henne tro, bare løfte henne opp kose litt å så sette henne inn i buret igjen :hæ:

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Er hun bare pinglete

Post by Anniken.HH »

prøv og ha henne ute og rundt deg, har en gutt som reagerer på samme måte, han napper til og med etter meg, men biter aldri gjennom huden.
Vi pleier å lure ham ut av buret, og ta ham på skuldra og sette oss et sted hvor han ikke kan løpe kjempe langt unna oss - sofaen og sånt - også lar vi han gå rundt oss noen timer før vi løfter ham. Han piper like ille, men virker ikke like redd lenger :)
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Er hun bare pinglete

Post by Siv M »

RatDragon wrote:prøv og ha henne ute og rundt deg, har en gutt som reagerer på samme måte, han napper til og med etter meg, men biter aldri gjennom huden.
Vi pleier å lure ham ut av buret, og ta ham på skuldra og sette oss et sted hvor han ikke kan løpe kjempe langt unna oss - sofaen og sånt - også lar vi han gå rundt oss noen timer før vi løfter ham. Han piper like ille, men virker ikke like redd lenger :)
Jeg har henne ute hver dag sammens med my på leke rommet , det er ikke så stort, å hun klatrer opp på fanget mitt hele tiden å tar godbiter av hånden min, så hun er ikke redd meg på den måten :hmmm: men virker ikke som hun er vant med å bli håndtert så mye ellers eller så er hun vant med å få viljen sin igjennom pip og skrik :nottelling: i buret så gjemmer hun seg ofte i røret i taket å ligger der å glor når jeg kommer inn, så lurer på om det er lurt å ta det vekk så lenge hun er slik

Post Reply