hvorfor har det seg slik?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Ariadne

hvorfor har det seg slik?

Post by Ariadne »

hvorfor har det seg slik at jenterotter skal bite gutterottene hvis de har mulighetene til det? gutta mine klatrer på jenteburet hver dag, og hver dag hoppe begge jentene opp og skal nappe i tærne hans.... hvorfor?

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

forelskelse mobbing !!! :wink: :lol:

Mille

Post by Mille »

:D :D

Mille

Post by Mille »

Alvrina wrote:forelskelse mobbing !!! :wink: :lol:
:D :D

collaitz

Post by collaitz »

Jeg tror, at hunrotter har en tendens til at være mere burdominante (overfor hanner) end hanner (overfor hunner). Med minder hunrotten er i løbetid, så har hun jo ingen brug for hannen - hvor hannen gerne vil have besøg af en lille pige.

Og så er der irritationsmomentet i, at de ikke kan snuse rigtigt og hilse rigtigt på den anden rotte. Jeg havde engang en pige, som ikke kunne klare synet af en anden rotte igennem tremmer, men mødte hun fremmede rotter uden tremmer imellem, så var hun blid som et lam.

takamine

Post by takamine »

hei hei. vi har hatt et samme problemet med jentene våres. grensen gikk da ene gutterotta vår ble bitt ganske hardt, og begynte å blø.og jeg som bekymret rottemor fikk hetta da det tok en stund før foten hans sluttet å blø.heldigvis gikk alt bra med gutten min. men nå får de ikke være i nærheten av jenteburet. så det kan nok være lurt å følge med så ingen av rottene dine blir skadd.

Ariadne

Post by Ariadne »

sitter bestandig i sofaen 1m unna når de er ute, så det er ikke bare en gang jeg har hoppet opp når gutten han laget lyd... men han har funnet seg til rette midt oppå buret hvor de ikke får tak i han ;) tror det er litt sånn glamour her i huset til tider ;)

Locked