'Muffin' rister

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Irongirl
Pinky
Posts: 16
Joined: 14 Oct 2012, 13:02

'Muffin' rister

Post by Irongirl »

Hei!
Noen andre som har vært borti at rottene deres rister? Muffin gjør det nå og hun rister over hele kroppen når hun ligger i fanget mitt og skal kose. Jeg har hatt henne i litt over 1 uke, men denne adferden er ny :/ forslag?

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: 'Muffin' rister

Post by WillyWonka »

Kan det være løpetid?
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Irongirl
Pinky
Posts: 16
Joined: 14 Oct 2012, 13:02

Re: 'Muffin' rister

Post by Irongirl »

WillyWonka wrote:Kan det være løpetid?
Vet ikke... står ikke noe om det i boka mi heller, hehe. Hun er ca 1 år gammel. Reagerer med risting uavhengig av om jeg koser henne på rompa/kroppen eller på hodet.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: 'Muffin' rister

Post by wollf »

Rister som i vibrerende eller frysninger/grøssner?

Irongirl
Pinky
Posts: 16
Joined: 14 Oct 2012, 13:02

Re: 'Muffin' rister

Post by Irongirl »

Som i vibrerende... men hun gjorde det bare den ene dagen :hæ:

Jaja, ikke vet jeg men hun virker veeeldig fornøyd nå om dagen når hun klatrer ut av buret av seg selv og jeg har begynt å innrede det med mer ting til henne :cheerful:

Norakul
Sover i do
Posts: 268
Joined: 03 Jan 2012, 17:33
Location: Grue Finnskog

Re: 'Muffin' rister

Post by Norakul »

Tror nok det var pga løpetid :cheerful:
Tim, Tsatsiki, Quartz, Panter, Noldus, Nilus, Felix, Isak, Feng, og Tian :kisses:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: 'Muffin' rister

Post by Milla »

De to jeg hadde tidligere er, ZaHaDum og Kosh vibrerte også når de hadde løpetid :giggle: og dette var spesielt ved kos dette skjedde :cheerful:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: 'Muffin' rister

Post by wollf »

er nok løpetid da;)

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: 'Muffin' rister

Post by mily »

Hu ene mi også "vibrerer" innimellom, jeg regna med at det bare var løpetid, hu løper rundt å er fjollete er så søtt atte :roflmao:
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: 'Muffin' rister

Post by Siv M »

My ristet eller vibrerte veldig med hode i kveld, aldri sett det før, ble veldig lettet da jeg leste her at det var løpe tid, hun ristet på topp lokket liksom der hvor ørene sitter, dirret skikkelig :suspicious: :gasp: både når jeg kom bort i henne på ryggen eller når my kom bort i henne. begynte nesten å lure på om hun hadde fått en hode skade, men hun virket veldig frisk ellers bortsett fra infeksjonen hun har da.

Irongirl
Pinky
Posts: 16
Joined: 14 Oct 2012, 13:02

Re: 'Muffin' rister

Post by Irongirl »

Har ikke sett noe mer til ristingen nå så var nok løpetiden som slo inn :cheerful: eneste gangen jeg har fått lov til å ordentlig kose med henne også... nå har hun aldri tid igjen :giggle:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: 'Muffin' rister

Post by Siv M »

smurfine har aldri tid til å kose hun ikke engang når hun har løpe tid :suspicious: eneste gangen jeg kan kose litt med henne er når hun slapper av i henge køya :nottelling:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: 'Muffin' rister

Post by Milla »

Det er vel veldig vanlige for hunnrotter å løpe rundt :cheerful: Har sett med det fire siste jeg har hatt at det også er veldig individuelt fra rotte til rotte. Kosh hadde aldri tid til kos, uansett hvor gammel hun ble, mens ZaHaDum ville kose heeele tiden selv når hun bare var noen mnd gammel :cheesy: Hun var mammas lille kosejente :nottelling:

Varia og Luthien, som jeg har nå, var også veldig individuelle, Varia hadde lopper i blodet, var innom mamma for litt kos innimellom(et par min), Luthien likte å traske for seg selv, men litt kos innimellom hun også. Nå som de nærmer seg alderdommen så flyr de litt rundt og elsker masse kos når de er slitne og trøtte :love: Særlig under mammas teppe :giggle: De to jeg har noe har jeg ikke lagt merke til at vibrerer heller, men det gjorde Kosh og ZaHaDum til de grader når de hadde løpetid :nottelling:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: 'Muffin' rister

Post by Siv M »

Jeg jar aldri sett smurfine riste før det var første gangen for meg,å hun skvatt unna som en loppe hver gang jeg var borte i henne :giggle: å så ristet hun rett etterpå, My var etter henne hele tiden, Har ennå ikke sett My riste, My er den mest kosete av de to jeg har, men hun vil kose på sin egen måte, ved å klatre opp på meg å gjerne opp på skulderen, må nesten tvang kose henne også, men hun er litt roligere da. Begge er veldig fornøyd når de er på gulvet da gnisser de konstant med tennene.

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: 'Muffin' rister

Post by torasrotter »

Mine blir også ofte mye mer oppmerksomhetssyke når de har løpetid, de skal liksom leke og gnikke litt mer enn til vanlig :bounce:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Post Reply