Redd rotte?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
twistedriver
Pinky
Posts: 16
Joined: 21 Sep 2012, 00:39
Location: Eindhoven, Nederland

Redd rotte?

Post by twistedriver »

Heisann alle sammen! (:

Jeg og kjæresten har nå hatt to rotter i en lengre periode, og hittil har det bare vært fryd og gammen. Noe det enda egentlig er, men en av rottene har forandre seg noe skikkelig. Rotte nr. 2 har alltid vært sprelsk og hopper rundt og løper som bare det, og hun var fin mesteparten av dagen i går. Etter at vi kom hjem utpå kvelden/natten fra middag (klokka 1 cirka) hang hun bomstille i et hjørne av buret. Jeg tok ut rotte nummer 1 som villig kom og ville ut, men rotte nr. 2 rørte seg ikke i det hele tatt.

Jeg fikk henne ut etter litt om og men, og hun var ikke redd for å bli tatt på, kost med eller plukket opp. Men vel ute av buret krøp hun hele tiden opp på skulderen min og lå helt stille. Ikke ville hun ta noen godbiter heller. Hun ser ikke ut til å ha det noe særlig vondt for hun klatrer og løper fortsatt normalt (vi hadde henne ut igjen i dag morges, litt samme oppførsel, men litt mer utforskende igjen). Ikke piper hun eller kvier seg når vi holder henne og både øyne, nese og munn er normal.

Men hun virker rett og slett redd for et eller annet, for hun er konstant på vakt. Noen tips? Er det fordi hun er redd noe eller kan det være noe annet?

Tusen takk for hjelpen!

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Redd rotte?

Post by tantepose »

Er det katter i nærheten?Noen rotter reagerer veldig,andre ikke.Det kan også være lukter dere tar med hjem,eller lyder hun hører.Håper det går seg til.Bra at hun vil sitte på skulderen,det tyder på at dere er "trygge",kos masse.Godbiter er det faktisk mange som ikke tar imot ute av buret (tryggheten).
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Redd rotte?

Post by Jasmin »

tantepose wrote:Er det katter i nærheten?Noen rotter reagerer veldig,andre ikke.Det kan også være lukter dere tar med hjem,eller lyder hun hører.Håper det går seg til.Bra at hun vil sitte på skulderen,det tyder på at dere er "trygge",kos masse.Godbiter er det faktisk mange som ikke tar imot ute av buret (tryggheten).
Jeg har noen av de rottene som ikke spiser NOEN ting når de er ute, samme hva det er. Men når de stikker av fra buret og er alene er det noe annet, da er det å samle alt godt som ligger rundt :suspicious:
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

twistedriver
Pinky
Posts: 16
Joined: 21 Sep 2012, 00:39
Location: Eindhoven, Nederland

Re: Redd rotte?

Post by twistedriver »

Vi koste veldig med kjærestens katt siden vi var hjemme hos foreldrene på middag.

For Idunn (også den som stjeler alt av mat og potensielt materiela til et reir når hun er ute av buret), rotte 1 reagerte ikke i det hele tatt. Hun har også vært på besøk i samme hus med de samme kattene og reagerte heller ikke da. Men synes det er så rart at hun fortsatt er redd dakar liten ): Men hvis det er bare pga kattelukten så er det heldigvis ikke noe farlig! :D

Takkogtakk :aww:

Post Reply