hvordan se forskljell på lek og slossing?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

hvordan se forskljell på lek og slossing?

Post by Anniken.HH »

Hei

så Stormgrå og Skygge har vist stoooore tegn til bedring, og er nå veldig aktive når de er våkne, selvom de fortsatt sover en del
Det er ofte at de tumler rundt i buret, jager hverandre og legger hverandre i bakken og steller ''skjegget''
Det jeg lurer på da er - leker de bare, eller viser de hvem som er skjef? for de bytter mye på hvem som blir lagt i bakken og ikke, selvom Stormgrå er størst.

Det er ingen sår på dem, og svært lite piping under tumlingen, så jeg tror kanskje de leker, men vil spørre noen med litt mer erfaring :jepp:

Det er ingen tegn til aggresjon mellom dem, ingen bustepels eller smale øyne eller fresing eller noen ting, hvertfall ikke som jeg kan se
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: hvordan se forskljell på lek og slossing?

Post by wollf »

Dyr leker aldri kun pga morro og gøy. Det er enten jakt, kamp eller annen "trening" som ligger bak. Rottegutter lekesloss ofte pga de sjekker hvem som er den tøffeste og sterkeste. Skjelden noe mere alvorlig i det. Samtidig trener de opp slosstaktikken sin
:cheesy:
Ville nok bare latt dem holde på så lenge de ikke plager eller skader hverandre

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: hvordan se forskljell på lek og slossing?

Post by Anniken.HH »

er det jeg har kommet fram til også, har bare skvetti et par ganger når jeg har sittet inne hos dem og lest, og de plutselig har begynt :glise:

men da får de abre holde på ^^
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Post Reply