Guttene er helt forskjellige

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Siril
Pinky
Posts: 5
Joined: 09 Nov 2012, 00:49

Guttene er helt forskjellige

Post by Siril »

Tenkte jeg skulle fortelle litt om oppførselen til guttene, altså James og Joey.

James er en ganske lat rotte. Han har to ting han elsker over alt på jord og det er soving og spising. Heldigvis liker han å ha det mykt og godt inne i sovehula si, så for å holde ham i aktivitet, stjeler jeg litt av "madrassen" hans med jevne mellomrom. Da er James i gang igjen, med å sanke papirbiter, høy og andre ting jeg stapper inn til dem.

Joey er ei klatrerotte. Han trives best midt mellom taket og bunnen på buret. Han er nødt til å ha oversikt, elsker å se på alt som skjer rundt ham. Jeg har faktisk litt vondt av ham, for i dyrebutikken hvor han bodde til han var 6 mnd, var det ikke klatremuligheter i det hele tatt.

Begge guttene er tamme, men ikke akkurat kosete. De kan godt være med en tur, men det blir litt piping i blant og Joey synes det er tryggest å gjemme nesa si enten i halsgropa mi eller i albuen. Merkelig, for det er jo ham som er så glad i å klatre!

James har en underlig ting han gjør, som bekymrer meg litt. Han sitter helt stille og gynger kroppen fra side til side, med hodet på skakke. Er det noen som har sett slik adferd før? Han virker litt bortreist når han gjør det. Jeg har hatt ilder tidligere og har hatt en som har gjort noen av de samme bevegelsene. Vi fant senere ut at denne hadde hjernesvulst. Merker jeg er litt bekymret her.

Ellers kommer katten og rottene godt overens her. James bet katten i nesa, gjennom bursprinklene, katten har bestemt at slike nesebitere er uinteressante...

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Guttene er helt forskjellige

Post by kikky »

Høy er ikke sunt for rottene, støver og kan ha små middbeist med på lasset.

Når han skakker på huet, svinger det frem og tilbake så er det bare hans måte å sjekke avstand på ting, fokuserer på en måte :cheerful:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Siril
Pinky
Posts: 5
Joined: 09 Nov 2012, 00:49

Re: Guttene er helt forskjellige

Post by Siril »

Høyet har jeg sanket selv på jordet, så jeg er ikke så veldig redd for støv. Jammen praktisk å bo på landet.... Har litt luftveisallergi selv og reagerer raskt på høystøv, og hvis jeg reagerer, får naturligvis ikke rottene det. Har dere sjekket høyet de selger på Europris? Huttetu....

Midd og elendighet har jeg faktisk ikke tenkt på... Får følge med på guttene, sånn i tilfelle.

Tusen takk for tilbakemeldingen på de sære bevegelsene. Da kan jeg slappe av litt!

Post Reply