Jente som ikke har det bra i stor flokk

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Jente som ikke har det bra i stor flokk

Post by HeleneH »

Det har seg sånn at den ene jenta i flokken min på 7 ikke takler det så godt at flokken ikke er på 3 lenger..
Rita buster, piper, skriker og jager, sover ofte alene og har blitt helt annerledes mot meg. Hun viser ikke aggresjon mot mennesker, men er blitt reservert og kommer ikke løpende til burdøra lenger.
Hun er straks ett år gammel, og har laget krøll helt siden Tillitt kom inn i flokken i Mai, og det ble definitivt ikke bedre når engelskdamene flyttet inn i slutten av Oktober. Det er Red Eyed Devilen som får gjennomgå mest for tiden, mest sannsynlig siden hun er lavest på rangstigen og veldig forsiktig, ser dårlig osv.
De andre 6 jentene mine legger seg gjerne sammen i samme hengekøye eller sputnik (!), eller i grupper på 2 og 3 rundt om i buret. Desverre ligger Rita mer og mer alene for seg selv.

Hun har vært lånt bort som selskapsrotte til en alenejente tidligere, og det var ikke noe problem. Hun taklet også veldig bra at kullet på 14 babyer flyttet sammen med tantene ved 3-4 ukers alder.

Hun klyper meg litt i tide og utide, men aldri i forbindelse med håndtering. Det er heller hvis hun er løs i sofaen - da kan hun klype meg i låret. Ikke hardt, men nok til at jeg reagerer. Smaksprøve?

Noen som har vært borti dette før med jenter? Hva gjorde dere?
Jeg har lite lyst til å dele flokken i 2, etetrsom de andre jentene så tydelig har det kjempefint sammen...
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Jente som ikke har det bra i stor flokk

Post by wollf »

Vært borti det flere ganger og de har flyttet og blitt nye rotter igjen i nytt hjem

Post Reply