Løpe tid

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Løpe tid

Post by Siv M »

hvor ofte har rottene løpe tid å når kommer den første løpe tiden på rotta :hæ:
jeg har to rotter som blir 3 mnd nå og to voksne
å hun ene voksne romsterer veldig i buret i perioder, med papp, papir, eller prøver å dra ned henge køyer å legge i doen
å lurer på om det kan være i sammen heng med løpe tid.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Løpe tid

Post by wollf »

løpe tid har de hele tiden føler jeg :blrp: men løpetid har de ca hver 4-5 dag. de er kjønnsmoden ved ca 5 ukers alder, men min erfaring er at an merkelig ikke løpetiden før de er noe eldre.
mine dirrer da jeg tar på dem og setter rumpa i været

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Løpe tid

Post by Siv M »

:hmmm: jeg har bare sett smurfine dirre med hodet en gang å sprette vekk når jeg prøver å ta på henne, my har jeg ikke lagt merke til noe forandring med i det hele tatt å små jentene har jeg heller ikke lagt noe merke til at de har det, bortsett fra at noen ganger så er de helt hyper å skulle tro de hadde adhd å hopper å spretter over alt

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Løpe tid

Post by wollf »

å sprette vekk da du tar henne er det hunrotter gjør når hannen prøver å parre. den hannen som er mest uholden og klarer å løpe etter vinner. slik sikkrer hunnen seg den sterkeste hannen.
om det er en hanne, en hånd, en hunnrotte, en gjennstand får så være, er man horny så er man horny :giggle:
men ikke alle rotter som gjør dette. noen blir bare hyper som du sier. på noen rotter kan man også se at de er litt blå og hoven på rottemusa

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Løpe tid

Post by Siv M »

haha såpass det viste jeg ikke :giggle:

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Løpe tid

Post by Anniken.HH »

hehe, Sui spretter vekk når jeg koser henne på rumpa :giggle:
dette er da også samtidig som hun er litt blå neden til, og veldig interesert i gutteburet :P
Yue gjør ikke det, og hun har heller ikke blitt blålig neden til som jeg har sett i hvertfall :P
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Post Reply