Jentene samler sammen strøet

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Ninnin
Stjeler mat
Posts: 50
Joined: 27 Dec 2012, 22:02
Location: Drammen

Jentene samler sammen strøet

Post by Ninnin »

Vi har et stort bur med ganske dyp bunn, så jeg legger et godt lag med papir pellets der. I det siste så har rottene drevet på og skjøvet nesten ALT strøet i en haug rundt trehuset sitt, så det er ingenting igjen i halvparten av buret.

Som om det ikke var nok at de har dratt inn både fleece, avispapir, en ullsokk og dratt ned en hengekøye og prøvd å få den inn i huset? :giggle:

Kan det være at de fryser eller er det bare sånn rotter gjør når de lager rede? Altså bygger hauger med strø utenfor redeplassen?

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Jentene samler sammen strøet

Post by tantepose »

De liker å innrede etter eget hode ja. :ratgreen:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Jentene samler sammen strøet

Post by Siv M »

Ja særlig jentene tror jeg de styrer veldig :giggle: akkurat som mange av oss. :giggle: jeg har kjøpt plastglass plater å skal sette fast rundt på buret nede for kanten på bur bunnen er så lav så blir bare bøss rundt hele med vanlig strø i bunnen, Kanskje det kan bli litt mindre forbruk på fleece :crazy:

Ninnin
Stjeler mat
Posts: 50
Joined: 27 Dec 2012, 22:02
Location: Drammen

Re: Jentene samler sammen strøet

Post by Ninnin »

Ha ha da er de helt normale jenterotter heldigvis :happy:

Begynte nesten å bli bekymra for at en av dem var smelt på tjukka her, sånn som de har holdt på!

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Jentene samler sammen strøet

Post by Siv M »

:lolface: nei så lenge du ikke har hatt de i nærheten av gutter så er det ikke noen fare. Jeg har 4 jenter men bare en styrer veldig så fort hun får papp, papir, fleece eller noe annet hun kan legge opp i hjørne doen deres :thhpt: må til og med teipe fast trekket i bunnen så hun ikke drar med seg det helt opp i toppen av buret :giggle:

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Jentene samler sammen strøet

Post by Tonje Lenore »

Jenter har ofte en tendens til å grave og lage "reder", og har du fler som jeg har, er det ganske morsomt å se på, fordi da "krangler" de om hvordan det skal være, hva som skal være med osv, da ser du hun ene graver og lager plass, finner ting mens andre igjen tar det bort osv, veldig morsom underholdning :giggle:

Men det er en vanlig ting, spesielt rundt trehus har jeg også merket, tror ikke de liker trekk :roflmao:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Ninnin
Stjeler mat
Posts: 50
Joined: 27 Dec 2012, 22:02
Location: Drammen

Re: Jentene samler sammen strøet

Post by Ninnin »

Tar det som et tegn på at de liker seg i buret :goofy:

De samarbeider litt med dette redet sitt, men det er nok hun mest selvsikre som styrer showet her i gården. Hun er rimelig dominant ovenfor hun andre, så det er tydelig hun som er sjefen.

Har bare de to foreløpig, men tenker på å utvide flokken med et par stykker til når jeg har fått litt erfaring. Er førstegangs rottemamma, så er derfor jeg spør om mye rare ting her :happy:

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Jentene samler sammen strøet

Post by Tonje Lenore »

Det er bare å spørre, du kan også bruke søkefunksjonen vi har på forumet, kanskje spørsmålet ditt dukker opp som andre har spurt på og fått svar på, ellers er det bare å spørre, svar vil du få :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Ninnin
Stjeler mat
Posts: 50
Joined: 27 Dec 2012, 22:02
Location: Drammen

Re: Jentene samler sammen strøet

Post by Ninnin »

Ja, jeg har allerede søkt meg frem, og har lest mye her, men er ikke alt jeg har funnet.

Tusen takk for svar :cheerful:

Post Reply