Sosialisering av 2 stk. hunnrotter.

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Anders&Rottene
Pinky
Posts: 25
Joined: 21 Jan 2013, 20:43
Location: Trondheim

Sosialisering av 2 stk. hunnrotter.

Post by Anders&Rottene »

Blir vel en tur på vanlig matbutikk i morgen, men skal absolutt ha rådet i bakhodet Willy Wonka.

Er det lett se forskjell på kjønn? Tenkte det hadde vært lurt sjekke det fortest mulig, siden den ene rotta er betraktelig mye større enn den andre.
og Maya.

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Sosialisering av 2 stk. hunnrotter.

Post by WillyWonka »

Er ganske enkelt å se forskjell på gutt og jenter. Guttene har baller :P Om de er veldig små, kan det hende at de ikke er så synlig ennå, men man ser at avstanden fra urinåpningen til endetarmen er lengre hoss gutter enn hos jenter.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Sosialisering av 2 stk. hunnrotter.

Post by Siv M »

vil påstå det er veldig lett å se forskjell på hann og hunn ja :giggle: guttene har store baller under halen :giggle:

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Sosialisering av 2 stk. hunnrotter.

Post by Crazyratlady »

:lolface: Ja, på voksne gutter kan man ikke ta feil :thhpt: Ganske store i forhold til resten av dyret, sikkert like store som hjernen :lolear:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Sosialisering av 2 stk. hunnrotter.

Post by Siv M »

:roflmao: jo større baller jo mere å imponere hunnene med :roflmao:

Anders&Rottene
Pinky
Posts: 25
Joined: 21 Jan 2013, 20:43
Location: Trondheim

Re: Sosialisering av 2 stk. hunnrotter.

Post by Anders&Rottene »

Da får vi håpe på at det ikke er miniballer på Bella, for jeg kan ikke se noe.

Ser også på enkelte av bildene til WillyWonka at du bruker teppe som underlag i buret til enkelte av rottene. Er det noe dere anbefaler, eller er det av noen spesiell grunn? Var ikke billig for en pose med "pellets" på dyrebutikken, halve posen gikk med. Blir dyrt i lengden mtp. at man burde skifte en gang i uka.

Bella(edit:Donna) :

Image
og Maya.

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Sosialisering av 2 stk. hunnrotter.

Post by Crazyratlady »

Jeg bruker teppe i bunnen fordi jeg synes det er finere og mer renslig. Her har de 2 hjørnetoaletter med pellets i, de er flinke til å gjøre fra seg der (ihvertfall nr.2, tissing skjer over alt) :) Mye lettere å skifte teppe og vaske det enn å drive å bytte en haug med skittent strø. Synes jeg ihvertfall:) Åsså bruker jeg aviser under teppet slik at det ligger mer i ro, og kan fange opp urin dersom det trekker gjennom teppet :)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Sosialisering av 2 stk. hunnrotter.

Post by wollf »

WillyWonka wrote:Om du tenker snacks fra dyrebutikk vil jeg anbefale noe fra merket Versele-Laga. Det heter crock complete apple :) Har prøvd den med ostesmak også, men det er den med eple som er absolutt favoritten hos guttene mine :D
De inneholder mye sukker. Mais, kokt ris, makaroni, mandel, og puffet ris feks

Anders&Rottene
Pinky
Posts: 25
Joined: 21 Jan 2013, 20:43
Location: Trondheim

Re: Sosialisering av 2 stk. hunnrotter.

Post by Anders&Rottene »

Flott! Får prøve på det når jeg skal skifte på buret. Må jo være mye koseligere for rottene sin del også. Merkelig nok så vil de hverken ha brunost eller hvitost. Hamsteren vår elsker det, men ikke Bella og Donna.
og Maya.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Sosialisering av 2 stk. hunnrotter.

Post by Siv M »

så søt hun er :lovey: ja fleece tepper er å anbefale det kan du kjøpe på tilbud flere steder, men du må være litt kreativ hvis du vil ha så det passer i bunnen :nottelling: klippe til å feste med noe hvis hun drar opp trekket hele tiden. Jeg også bruker fleece i bunnen nå, men blir ett stort forbruk av tepper siden jeg har en frøken destroyer i mitt bur som ofte gjør ugang :suspicious: så har kjøpt plexi glass plater å skal feste rundt så jeg kan bytte til bunn strø inne i mellom :giggle:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Sosialisering av 2 stk. hunnrotter.

Post by WillyWonka »

Jeg bruker bare fledd i buret :) men de må vaskes en gang i uken pga urin :) mykt og godt for rottene :)

Ingen av mine er så glad i ost heller :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Anders&Rottene
Pinky
Posts: 25
Joined: 21 Jan 2013, 20:43
Location: Trondheim

Re: Sosialisering av 2 stk. hunnrotter.

Post by Anders&Rottene »

Bruker dere helst fleecepledd pga hygiene? eller kan vi bruke "pels"pledd?
Har kjøpt køye til de men ingen av de bruker den noe særlig, kanskje de forstår seg på den senere :giggle:

Mayapapaya.
og Maya.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Sosialisering av 2 stk. hunnrotter.

Post by Siv M »

pels pledd ville ikke jeg ha brukt tror jeg, fleece er bedre lettere å få rent på 60-90 grader i vaske maskinen :jepp: er vel litt pga at det er billigere også , å for at det bøsser mindre. Mange bruker avis i bunne bare men jeg synes det lukter mye fortere av det må bytte oftere da i løpet av uken, men det er veldig billig økonomisk da :nottelling: du får nesten prøve deg fram litt, jeg kan anbefale toalett som bunn strø, det er papir pellets fjerner mye lukt å trekker til seg bra med fuktighet å ikke støver det, å det bøsser lite :cheerful:

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Sosialisering av 2 stk. hunnrotter.

Post by Crazyratlady »

Jeg bruke fleece, men av og til også gamle duker og sengetøy. Om jeg ikke gidder å vaske det da kan jeg bare kaste det etter bruk:) Men skal jeg kjøpe inn til buret da så kjøper jeg fleece, det er lett å riste av rusk og rask på det, tåler mye vask, rakner ikke og er fint :)

Anders&Rottene
Pinky
Posts: 25
Joined: 21 Jan 2013, 20:43
Location: Trondheim

Re: Sosialisering av 2 stk. hunnrotter.

Post by Anders&Rottene »

Da blir d fleecepledd! :cheesy: Ser for meg at bella og donna blir 2 stykk bortskjemte primadonnaer.

Mayapapaya.
og Maya.

Post Reply