Hør på lyden fra smurfine

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

utmeldt

Re: Hør på lyden fra smurfine

Post by utmeldt »

Om nokon har interesse av det, har dei på denne sida forsøkt å lage ein oversikt over nokre av dei friske og "sjuke" lydane rottene kan lage. http://www.joinrats.com/gallery/1112837 ... &k=qZDKkwg

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Hør på lyden fra smurfine

Post by monlan »

iwonamo wrote:Om nokon har interesse av det, har dei på denne sida forsøkt å lage ein oversikt over nokre av dei friske og "sjuke" lydane rottene kan lage. http://www.joinrats.com/gallery/1112837 ... &k=qZDKkwg
Tusen takk for nyttig link :smile2: Rasmus har en lyd som minner om den første filmsnutten. Jeg skal ta kontakt med veterinær på mandag. han har også noe problemer med ene øret. Han har nyst en stund, men ikke så mye. Og det har ikke blitt noe verre. Var hos veterinær for ca en mnd siden for å sjekke lvi. Hun kunne ikke høre noe på lungene. Men hvordan er prognosen med lvi dersom den ikke blir behandlet?? En gradvis forverring, eller kan det gå over av seg selv? Jeg har også tenkt på om det kan være allergi...

Men uff så fælt å høre på filmsnuttene, nedover på sida. Jeg orket ikke mer en noen få av dem. Stakkars små. Må jo gjøre vondt!!
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Hør på lyden fra smurfine

Post by monlan »

Rart. Var nettopp inne i stua og fikk meg en godnattkos hos gutta, men da var det ingen lyd når han snuste....
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Hør på lyden fra smurfine

Post by Siv M »

rare greier, jeg leste ett eller annet sted på forumet her at det var en som hadde tatt med seg rotta si til vetten pga slike lyder å vetten hadde kommet fram til at den pratet, lyden kom fra stemme båndet :nottelling: jeg skal høre på de lydene på den linken senere, tv står på nesten døgnet rundt her så nesten umulig å høre noe. Men må kveldens lufte tur i går kom det ikke slike lyder fra henne som det gjorde når jeg hadde henne alene :hmmm: uansett så må jeg ha henne med til vetten når jeg får penger i slutten av denne uken, pga øret hennes, hvis hun ikke blir bedre å da skal jeg be henne lytte på smurfine, hun har blitt lyttet på mange ganger før uten at hun hører noen ulyd fra henne :giggle: typisk liksom

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Hør på lyden fra smurfine

Post by monlan »

Har Smurfine også problemer med ørene? Tror Rasmus plages av noe i høyre øre.
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Hør på lyden fra smurfine

Post by Siv M »

ja hun har i venstre øre :sarcastic: men så ut til at hun har blitt litt bedre nå rister ikke like mye på hodet men hun har det venstre øre litt lengre frem en det andre å har en bitte liten hode velt

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Hør på lyden fra smurfine

Post by monlan »

Rasmus har også hodet vippa mot høyre. men han rister ikke på hodet...
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Hør på lyden fra smurfine

Post by WillyWonka »

vippet mot høyre? hmm.. kan nesten da høres ut som mellomørebetennelse. Da bør du kontakte en veterinær. Mellomørebetennelse kan være smertefullt for rottene, og det vil kunne gi store problemer for rotten med f.eks. dårlig ballanse.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hør på lyden fra smurfine

Post by wollf »

mellomørebetenelse. ville kommet meg til vetrinær på mandag

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Hør på lyden fra smurfine

Post by tantepose »

Ja,veldig viktig!
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Hør på lyden fra smurfine

Post by monlan »

Ja. Jeg skal ringe i morgen å få hastetime. Stakkars :trist2:
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hør på lyden fra smurfine

Post by wollf »

Siv også ;-)

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Hør på lyden fra smurfine

Post by Siv M »

ja jeg vet Wollf, men jeg er blakk :oops: fram til fredag, skal allikevel ringe ned å høre da er usikker på hvor mye de tar for å se på henne

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Hør på lyden fra smurfine

Post by Siv M »

Da har jeg fått time hos vetten med smurfine kl 1400 i dag :smile: bra jeg fikk time i dag å ikke må vente enda lenger

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Hør på lyden fra smurfine

Post by Milla »

Så bra :D fint å få sjekket det med en gang, lykke til :cheer:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Post Reply