Kjønn?? og div

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Kjønn?? og div

Post by Elsol »

Har lagt merke til flere ganger at Snuppa hopper på Emma,holder henne nede og lign..
Har tenkt at det enten er lek eller at snuppa bare viser emma at det er hun som er sjæfen i det buret..
Snuppa er den tøffeste av de to og er rimelig tam nå,kommer ut av buret selv,klatrer mest på oss mennesker når hun er ute og ikke fult så skvetten lengre..
Emma derimot vil ikke frivillig ut av buret,og blir hun redd eller lign så bæsjer hun.kryper mer enn hun går.og skvetter lett..
Emma er datteren min sitt ansvar og i de siste dagene har hun styrt mye med emma og i morrest før hun skulle på skolen ropte hun at emma ikke ville inn i buret,men sitte på skulderen:) Det er første gang det skjer,som oftest stuper hun inn i buret..
Kan love at det var en fornøyd jente som gikk på skolen :D ..
Den første rotta vi hadde het også emma og hun fikk vi da Julie var 3-4 år,de to ble verdens beste venner og der julie var var emma også,kom når vi ropte og greier:)
Men tilbake hoppingen!Hadde besøk i går og plutselig ropte besøket at "Se!rottene parrer!!!",samboern min var også enig i at det så ut som parring..og det var snuppa som hoppet oppå emma....snuppa har ikke anntydning til baller eller noe sånt...men må bare si at jeg ble litt skeptisk....
I morgen har vi hatt de i 14 dager og kan ikke si at det ser ut som om noen av de venter smått!phu for det....
Mvh
Elin:o)

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

det er helt normalt at de parer på hverandre i løpetid. jeg har ei jente som gjør det hele tida. hvis du søker på forumet fines du sikkert en haug med lignende innlegg og svarene de bekymrede eierne har fått :wink:
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Locked