Hermegåsa

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Hermegåsa

Post by Maria Bee »

Jeg har en voksen damefrue på snart 3 år, som av alle merkelige saker har begynt å herme etter meg. Ja dere hørte rett. Jeg tok henne på fersken tidligere da jeg satt å knasket på nøtter. Hun var da så i huuundre da hun så dette, å klatrer selvfølgelig helt til tops på meg, og begynte men det rotter gjør best; stikke truten hvor den ikke skal være, i dette tilfellet inn i munnen på meg. Hun fikk seg da en nøtt, for hun er så skjønn. Ikke min nøtt vell og merke. MEN da jeg begynte å knaske høylytt med denne nøtta (bevist, så hun skulle få det med seg) så stoppet hun og så på meg, før hun da satte i å knaske unormalt høyt selv. Jeg synst jo dette var ganske så kult, så vi prøvde igjen, og da gjore hun det samme! Så det endte opp med att jeg praktisk talt ramla på gulvet for jeg lo så mye, og hun skjønte ingenting, og tuslet videre.

Normalt? :giggle:

Vi feirer nå med jordbær, og håper dette vill gjennta seg.

Image
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Hermegåsa

Post by Sandratravolta »

hahah, ååååh, søtpai:)
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Hermegåsa

Post by Crazyratlady »

Hehe, artig liten skrue hun der :cheerful: Har ikke opplevd lignende med mine, ikke ennå ihvertfall :thhpt:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Hermegåsa

Post by Siv M »

liten unik totte :cheer:

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Hermegåsa

Post by monlan »

:giggle: Så søtt
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Hermegåsa

Post by Maria Bee »

Merkelige vaner hun har lagt seg til altså. Det er veldig beundringsverdig når rotter faktisk forstår og kan lære så mye av oss mennesker :smile2:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Hermegåsa

Post by Siv M »

:jepp: ja de er veldig lærerike synes jeg Lille molly har alt lært seg å gå inn i reise buret på kommando når de skal inn :giggle:

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Hermegåsa

Post by Maria Bee »

Stiligt! Jeg har en gammel rotte, men jeg synst faktisk det er når den siste tiden att hun har begynt å "følge ordre" vist jeg kan kalle det det :cheerful: vist jeg klapper på magen min, så kommer hun å ligger seg på magen, kryper jeg på fire ben på gulvet så skal hun altid følge etter meg rett under magen, vist hun ikke skal sitte på leggen min når jeg kryper på knærne. Ingenting er bedre en å faktisk slippe å gå, så da blir jeg taxi. :giggle:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Hermegåsa

Post by Siv M »

:lolface: artig da, Smurfine klatret opp bena mine når jeg klappet meg på låret å sa kom, å både henne og my kunne snurre rundt, savber fortsatt mine gamle damer :cry2: Nå skal jeg snart begynne å lære mine andre tre jenter enkle triks men jeg skal bli ferdig med medisin kuren de tar først tror jeg

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Hermegåsa

Post by Maria Bee »

Wow, det er skikkelig imponerende! Har sett ett par filmer på youtube der de kan hente baller og klatre opp på ting på komando! Det er ganske kult, men krever nok sin del trening :smile2:
Har ganske så lyst på to nye rotter når Ducati hopper sin vei over regnbuebroen. Det kan jeg da ikke nå når hun ikke klarer andre rotter. Då kunne jeg tenkt meg å lære dem triks. Det høres så gøy ut:-)
Håper du lykkes med tottene dine da! :cheerful:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Hermegåsa

Post by Siv M »

:jepp: jeg brukte majones som trenings hjelp til smurfine og my, Molly har selv lært å gå i buret når jeg sier kom, sikkert sett de to andre jentene gjøre det samme :cheer:

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Hermegåsa

Post by Maria Bee »

Aah, kult! Jeg bruker majones til å få Ducati til å spise antibiotikaen :cheerful:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Hermegåsa

Post by Siv M »

Ja det brukte jeg også, det funker dårlig for Molly hun er litt sær i smaken sin :sarcastic: de andre tar det veldig gjerne . Smurfine skjønte etter hvert at på skjeen er det medisin så hun nektet å ta fra den til slutt :nottelling: måtte bytte til leverpostei klumper til slutt, når hun skulle ha medisin. Det skal jeg prøve til molly i morgen, er så mye bedre for dem hvis de slipper stresset med å tvinge i dem den dumme kuren

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Hermegåsa

Post by Maria Bee »

Ja det er skikkelig kjedeligt. Prøvd bacon ost? :smile2:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Hermegåsa

Post by Siv M »

:nei: det er ikke prøvd ennå, skal prøve leverpostei i morgen

Post Reply