Albinojente som klyper i fingre

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Albinojente som klyper i fingre

Post by kikky »

Og jeg som elsker nafsete totter da :kisses:

Forsøker ikke vaske lankene dine da? Hvis en har håndkrem med lukt eller neglelakk forsøker de gjerne å få fjernet dette.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Albinojente som klyper i fingre

Post by Sandratravolta »

Hvorfor jeg skal stikke fingrene gjennom buret? Noen ganger gjør jeg det for å hilse på henne hvis hun kommer bort til den siden av buret jeg står på, men ofte stikker jeg hele hånden inn i buret. Det er da hun biter...

Har vasket hendene før jeg har tatt hånden inn eller prøvd å ta på henne, men hun klyper da også! Men hvis jeg har neglelakk er hun litt verre, for da skal hun spise av neglene mine :-p
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Albinojente som klyper i fingre

Post by Sandratravolta »

ååååh jeg leste feil, neeeh, jeg syns det kjennes ut som om hun skal sjekke om det er godbiter. Men, gjør ikke så mye for meg, egentlig - er bare redd for at folk skal bli skremt bort av det når hun eventuelt skal omplasseres!
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Albinojente som klyper i fingre

Post by Sandratravolta »

Hvis hånden min er utenfor buret tar hun tak i den for å dra den inn i buret. og da biter hun alle fingrene. I grunn syns jeg ikke det gjør noe, og hun biter aldri særlig hardt (bare litt hardt når hun skal ta med fingrene inn i buret).

Det er bare det at de fleste oppfatter dette som en uting, og kanskje ikke alle vil ha en rotte som klyper fingre, dessuten kan sikkert noen bli skremt av det, hvis de ikke kjenner henne? Men hun er snill og biter ikke hvis hun er redd eller stresset. Uansett, jeg har prøvd å få henne til å slutte, men hun gjør det ikke, så nå lar jeg i grunn henne bare holde på til hun er ferdig.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Snow
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 05 Jun 2013, 21:09
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Albinojente som klyper i fingre

Post by Snow »

Siv M wrote:
Snow wrote:Jeg har akkurat kjøpt mine to rottejenter fra dyrebutikken. De hadde problemer med å få solgt dem pga at den ene jenta hadde dette problemet! Det er akkurat som du beskriver det.
De er vel ca 5-6 mnd gamle å jeg følte at jeg måtte redde dem fra et kjedelig liv i butikken.... Jeg håper på å få vendt henne av denne tendensen til å bite fingrene, jeg får se hvordan det går og håpe på det beste! :)

Hvordan er rotten din nå? Har det blitt noen forbedringer?
gratulerer med dine to, flott gjort å redde de fra dyre butikken :cheerful:

Takk :cheerful: Hadde ikke hjerte til å forlate dem der, etter at jeg hørte de hadde vært der så såpass lenge.

Allerede nå så begynner min å bli "litt" bedre, hun biter fortsatt etter fingrene, men hun bruker ganske lang tid på å åpne munnen så man har god tid til å ta til seg hånden. Hver gang jeg ser at hun er på vei til å bite, sier jeg NEI og dytter henne på nesa. Så nå prøver hun ikke å bite hver gang, men fortsatt ganske ofte. Jeg bruker ganske mye tid til å bli kjent med disse to ^^

Jeg regner med at det er forskjellig hva som fungerer fra rotte til rotte. Hvis jeg kommer på en bra måte som fungerer så skal jeg huske å nevne det her :cheerful:

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Albinojente som klyper i fingre

Post by kikky »

Bare informer om det så lar det seg vel gjøre? Hus uten barn er da også kanskje lurt, just incase. Har en rødøyd tass som er veeeeldig oral, nafser og slikker og renser, men jeg syntes egentlig det er litt kos jeg da :cheerful:

Albinoer har jo fryktelig dårlig syn og tenner kan kanskje ha tatt over for den sansen hos ho. Så lenge ho ikke klyper hardt eller til blods skal det vel være fullt mulig å finne noen som kan ta ho inn i flokken. Er verre når de klyper til i tær bare for morro, auchi..
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Albinojente som klyper i fingre

Post by Sandratravolta »

Ja, men folk blir fortsatt skremt bort! Eller veldig skeptiske. Tror uansett ikke det blir noe problem, så lenge det ikke er hos barn, for de kan jo sikkert bli litt redde når hun gnafser så fælt?

Hun biter ikke like i nærheten så hardt som guttene som biter meg i tærne, for det ja - det gjør jo litt vondt. Frekkaser.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Albinojente som klyper i fingre

Post by Sandratravolta »

Nå har jeg endelig fått tatt video av Korse, ser ut som hun bruker tennene for "å se", http://www.youtube.com/watch?v=nCWQ_XSj ... e=youtu.be

Hun tar både godbiter og fingre kjempeforsiktig!!! :)
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Albinojente som klyper i fingre

Post by Matmor »

Hun er nydelig :cheerful:

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Albinojente som klyper i fingre

Post by Sandratravolta »

Helt fantastisk skjønn, og vi ser det mye bedre nå som vi forstår hva det er med henne, var litt vanskelig å ha så mye tålmodighet med henne da vi trodde hun var rampete da hun "beit" oss!
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Post Reply