Omplassering og intro mellom Loffen og Charlie/ Edward

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Omplassering og intro mellom Loffen og Charlie/ Edward

Post by monlan »

Da gjør jeg det :jepp:
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Omplassering og intro mellom Loffen og Charlie/ Edward

Post by Sandratravolta »

Det kan jo være litt vanskelig for han å vaske det vekk selv hvis det har størkna i løpet av natta, kanskje han vasker sjæl om du bare tar og væter det:)
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Omplassering og intro mellom Loffen og Charlie/ Edward

Post by monlan »

Det virker ikke som han vasker rundt øyet sitt i det hele tatt :trist: skjønner ikke hvorfor. Jeg har begynt å lure på om det er noe annet enn stress... At han har smerter eller noe... Og derfor ikke vil være bort i området rundt øyet... Og jeg som vasker han en gang for dag... Uffameg. Skal ringe veterinær i morgen og få en time.

Har også lagt merke til noe annet. Det har dannet seg en ring i huden eller pelsen rundt øyet. Jeg har til nå bare antatt at det skyldes at pelsen var våt. Men i dag synes jeg å se at det er noe annet. Ikke så lett å undersøke han når han spreller vilt når han løftes opp. Men det ser ut som om hårene i et par millimeter rundt øyet er kortere,eller at huden har sunket inn... Uff. Ser skremmende ut nå som jeg ser at det ikke er fukt fra sekret. For i kveld var han forholdsvis fin og tørr i hårene rundt øyet. Er fryktelig bekymret for han nå. Håper jeg får time i morgen.
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Omplassering og intro mellom Loffen og Charlie/ Edward

Post by monlan »

Ed og Charlie drikker mye mindre enn nå enn før. Men Charlie skvetter over alt likevel. Men har sluttet å legge igjen dammer. Det er tydelig at kastrering fører til at rottegutter slutter helt med skvetting. Jeg har hatt fire kastrater og alle sluttet å skvette etter kastrering. Ja ja. Jeg har gitt opp å håpe at han slutter med det men håper det blir mindre av det etterhvert. Han er en flott gutt og skulle absolutt ha vært brukt i avl. Noe mykere og deiligere enn han skal en lete lenge etter :love: så å kastrere han er ikke noe jeg vurderer.

Så for å kunne gi han et godt liv i stua uten at det blir tiss over alt så får guttene kun være i sofaen.jeg har ikke hjerte til å la de to andre løpe rundt mens han blir holdt igjen. Sofaen har jeg dekket til med pledd, tre små esker en flat stein til å kjøle seg ned på og en do.så der kan han bare markere i vei :giggle: nå er guttene der i ca en time om morningen, og hele kvelden sammen med oss.det er der vi sitter og ser på tv eller pc. Og spiser kveldsmat. Og det blir alltid noe godt til guttene også. Det begynner å vise på magene til ed og Charlie. Loffen ser ut til å forbrenne det meste.
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Omplassering og intro mellom Loffen og Charlie/ Edward

Post by monlan »

Veterinæren sier at det er vanlig at dyr får slike ringer rundt øynene dersom det er fuktig over tid. Hun kalte det for briller.

Hun anbefalte å ta en pensilinkur med øyedråper for å se om det kunne være noe galt med øyet. Tett tårekanal eller noe annet. Men hun sa at det mest sansynlig var symptom på noe annet, ev stress. men at det ikke skadet å prøve.

Så da begynner vi på en kur i ettermiddag. Håper han blir bedre.
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Omplassering og intro mellom Loffen og Charlie/ Edward

Post by monlan »

Tror jeg avslutter denne tråden nå. Både omplassering og intro har gått bra. Jeg har lært mye om rotter og om rottespråk og adferd. Det har vært en fin opplevelse.

Jeg er bare så glad for at jeg fikk overta Ed og Charlie fra Urokråka. Jeg hadde ikke turt å håpe på at de skulle være så fine og tillitsfulle rotter. Jeg har blitt veldig glad i dem og de tilfører livet mitt og barna mine mye. Spesielt datteren min, som kosemoser dem hver kveld. Jeg og Annelin koser med hver vår gutt mens Loffen sitter i mellom oss, for seg selv og trives best med det.

Takk for alle råd på veien :kisses:
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Post Reply