Når kommer kosealderen?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
AnneMaries
Pinky
Posts: 7
Joined: 08 Apr 2013, 14:29
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Når kommer kosealderen?

Post by AnneMaries »

Hei!

Jeg har som sagt tidligere rotter for første gang og er ikke så erfaren. Jeg leser så mye overalt at forskjellen mellom hunner og hanner er at hanner er roligere, større og mer kosete. Mine to gutter er født i februar, altså 5 måneder. I dag er første gang jeg faktisk har fått lov til å stryke dem på hodet og kroppen i lengre enn 5 sekunder sammenhengende(slitne etter å ha protestert mot bading, antageligvis :party: ), de kommer aldri til oss for å kose, og sitter i alle fall ikke stille oppi fanget :crazybonk: . De løper rundt og snuser og undersøker hele tiden når de er ute av buret.
Så det jeg lurer på er om de kommer til å bli roligere og mer kosete etterhvert, eller vil de være noen villstyringer livet ut? Har vokst opp med katter, så jeg savner litt kosen :kisses:
Fikk i april rotter i hus for første gang! To brødre med navnet Grim og Silas! :)

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Når kommer kosealderen?

Post by WillyWonka »

Det er jo veldig individuellt :p
Min Lille Blå har vært kosegutt hele livet. Han er nå 1,5 år og elsker kos av matmor ^^.
Prins og Charlie kan være kosegutter når de bare får roet seg ned :) Litt skvettne og vil helst utforske litt, men så får jeg kose. De er i overkant av 1 år.
Dodger og Oscar kan finne på å kose, men det er helt på deres premisser. Foreløpig er det mer gøy å utforske. Når de har lagt seg ned, får jeg oftest lov å kose. De er 7-8 mnd.
De'mon, Tyreeq, Focus og Romeo er mest opptatt av lek, men får stryke dem :) Ikke så opptatt av kos :P
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Når kommer kosealderen?

Post by Siv M »

jeg har faktisk hatt hunner som er kosete , så jeg tror det kommer mye an på personligheten deres

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Når kommer kosealderen?

Post by Sandratravolta »

Jeg har en del kosegriser, egentlig, men oftere pleier jeg å stjele litt kosetid inni buret når de ligger og slapper av. Men det er jo individer, som nevnt over. Mange katter som ikke er kosete også da:p hehe
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Post Reply