Gutter og jenter i samme hus

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Gutter og jenter i samme hus

Post by Ingerid Øksnevad »

Fikk hjem to herlige omplasseringsgutter på 8 mnd i går. Har fra før to jenter på snart 5 mnd. Har de på "prøve" en uke for å se hvordan dette fungerer.

Der de var sto de i et lite trangt bur med bare nettinghyller og nettingtrapper. De hadde et trangt hus nederst og en skitten tøyfille på øverste hylle. Ellers ingenting! Eieren hadde fått for seg at de ikke likte vanlig - og bra - rottemat fra butikken. Hun foret dem mye med mais, for det liker dem bedre :shocked: . Så de var ganske overvektige. Og, utrolig utrente. Skremmende å se hvor dårlige de er på å klatre og balansere. Lang historie kort. Om det ikke fungerer her kommer jeg ikke til å levere dem tilbake til hun som hadde dem. Der hadde de det virkelig ikke bra. Jeg får da heller gjøre en jobb for å få omplassert dem til noen som ønsker å gi dem et ordentlig liv.

Men for å få dette til å fungere her hjemme: Hva er lurt å gjøre nå?

Bør burene stå slik at de ser hverandre?
Bør de få lov å gå på hverandres bur når de har utetid?

Og, hva tilsier erfaringene?
- vil jentene våre bli mindre opptatt av oss når det er gutter tilgjengelig i huset+
- vil jentene våre bli hissigere på hverandre med gutter i huset? De har allerede hatt en runde med krangling som bar mer preg av alvor enn vi har sett på dem før. Gikk fort over og roet seg fint igjen etterpå. Men, jeg vil jo ikke gå løs på en familieforøkelse som ødelegger jentenes forhold til oss eller hverandre.

Hva tenker dere som har begge kjønn?

Veldig takknemlig for råd :cheerful:

utmeldt

Re: Gutter og jenter i samme hus

Post by utmeldt »

Eg er så glad for at du var villig til å til deg desse gutta :kisses:

Eg har både jenter, og gutter. Eg har absolutt ingen planar om avl her i huset, derfor står jenter, og gutter på to ulike rom. Av erfaring veit eg kor fort det er å gløyme å lukke dører/luker i bura. Ellers er det berre å sjå ann korleis dei reagerer på kvarande, og handle deretter.

Post Reply