Rotte som slår med halen

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Rotte som slår med halen

Post by Sara Syversen »

Hei. kort fortalt: Jeg har 3 jenterotter.
Ble kjøpt av en zoo butikk og de sto i en liten boks med høy når vi hentet de.
Første uken måtte de på en hestekur av medisiner da de hadde lungebetennelse og var ganske syke.
Nå er de ca 3 måneder og en uke. Og de sa de skulle være ca 6 uker når vi fikk de.

I den første perioden så var det Bella som var sjefen i huset ovenfor Berit og Betsy.
Men etter 2 uker så ble da Betsy friskere og tok over rollen.
Berit har alltid vært i midten av de.

Men når de alle er ute i sofaen å leker så har det hent ved 2 tilfeller denne uken at Betsy stirrer ut i rommet og har trommet med Halen.... er ikke sikker på om det kanskje er på ferde en dominans lek og at det blir et sjefsbytte igjen. Eller om det kan være andre grunder ? at hun bare er nysgjerrig og vil ned på gulvet ?? Noen andre som vet når tromming med halen kan forekomme?

De får mye leketid her da jeg går hjemme om dagen.
Og jeg har da et teppe som de kan gå fra buret til sofaen som de ønsker mange ganger om dagen... Har ikke måtte si så mye ifra heller da de ikke har prøvd å hoppe ned.... Tar de også med inn på et annet rom innimellom som jeg har rottesikret og har en del leker... da kan de jo være på gulvet...
så min anelse er kanskje det at hun vil ned.... Meeeen... noen andre antagelser erfaringer ved tromming av hale? Hun er den som markerer seg mest på hånda mi i blant også

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Rotte som slår med halen

Post by Milla »

Dette gjør mine også :giggle:

Det ble sagt noe om dette i denne tråden:
viewtopic.php?f=17&t=7347&hilit=logrer+med+halen

Her også:
viewtopic.php?t=5376&highlight=logring

Søk på logring så finner du masse :cheer:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Rotte som slår med halen

Post by Anniken.HH »

Min Sirius ''logrer'' med halen når han fanger leker :P
Bruker en pensel som han jager rundt, og når han fanger den logrer han.
Men det var interessant å lese på de andre trådene! Har alltid trodd det var aggressivt, men det er jo ikke nødvendigvis det.
Lærte mye jeg, nå ^^
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Rotte som slår med halen

Post by monlan »

Da jeg hadde intro mellom mine tre gutter så var logring med halen ett av flere tegn på at nå er det like før det blir slåsskamp. Både Ed og Charlie slo med halen når de møtte Loffen. Og det fortsatte de å gjøre de neste par mnd inntil de aksepterte hverandre? Etter det har jeg ikke sett noe mer til det.
Veldig snålt å se på, forresten.

Stakkars jentene dine som trolig har bodd ii høy og dermed blitt syke. Men det høres ut som de har det helt supert hos deg med mye plass, kos og utetid. :kisses:
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Rotte som slår med halen

Post by Sara Syversen »

Tusen takk for svar dere... leste på linkene... og trur etter å ha sett at det er fordi hun er spent ... det sto at det kam forekomme både i positive situasjoner og ting dem er nervøse for...

Trur det har vært det da hun viste det samme i dag... hun var litt i utforskningsmodus om keg kan si det... hoppet over til stuebordet og var veldig aktiv :rottehode:

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Rotte som slår med halen

Post by Sara Syversen »

Logring faktisk hehe ;)
:boing:

Post Reply