Er hunnrotta mi egentlig en hunnrotte?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Ida Davidsen
Omegarotte
Posts: 129
Joined: 01 Jun 2014, 13:00
Kjønn: Kvinne
Location: Kristiansand

Er hunnrotta mi egentlig en hunnrotte?

Post by Ida Davidsen »

Litt bekymret her. Kjøpte to små jenter forrige uke. Men den ene har vokst seg mye større enn den andre og hun parrer seg med den lille hele tiden. Vet det er normal atferd hos hunnrotter. Men det at hun også er så veldig mye større selv om de er søstre er også litt bekymrede. Vil ikke at stakkars lillen skal bli gravid. :flau2:

Hilsen en som vil være på den sikre siden :smile:
Sammy og alle de elleve som jeg har mistet :kiss:

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Er hunnrotta mi egentlig en hunnrotte?

Post by Anniken.HH »

Hvor gamle er de? Og ser du noen antydninger til baller? :P
(De er ikke lette å unngå, for å si det sånn)
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Ida Davidsen
Omegarotte
Posts: 129
Joined: 01 Jun 2014, 13:00
Kjønn: Kvinne
Location: Kristiansand

Re: Er hunnrotta mi egentlig en hunnrotte?

Post by Ida Davidsen »

De er 4-5 uker gamle. Eller det sier i hvertfall dyrebutikken, men i og med at den ene er så mye større blir jeg litt skeptisk på om de er søstre i det hele tatt.

Jeg tror ikke jeg ser noen ting, men har hørt at det er noen få hanner mann ikke kan se det på når de er små, ikke før etter vært? :smile:
Sammy og alle de elleve som jeg har mistet :kiss:

Hardy Rats
Sofaspiser
Posts: 193
Joined: 09 Sep 2014, 16:56

Re: Er hunnrotta mi egentlig en hunnrotte?

Post by Hardy Rats »

Hvis du tar bilde av den under magen kan vi sikkert bekrefte kjønnet for deg
~Marcy, Muffins, Moon, Mira, Magic, Aero, Bubbles, Bulma, Chelsea, Mim, Delta~

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Er hunnrotta mi egentlig en hunnrotte?

Post by wollf »

du kan se forskjell på kjønn fra dag en ;) hanner har baller og større tiss

Ida Davidsen
Omegarotte
Posts: 129
Joined: 01 Jun 2014, 13:00
Kjønn: Kvinne
Location: Kristiansand

Re: Er hunnrotta mi egentlig en hunnrotte?

Post by Ida Davidsen »

Det var vell bare jeg som var paranoid, men hadde lest her er sted for en god stund siden om rotteunger hvor ballene ikke hadde blitt synlige enda og at folk hadde kjøpt en hann en hunn ved et uhell. Er ganske sikker på at hun er en hunrotte ja :change:
Kan fint se forskjell på hunn og hann etter.. Mistet tellinga på alle årene med rotter nå :cheerful: Var bare så sikker på at jeg hadde lest det er sted :happy:
Sammy og alle de elleve som jeg har mistet :kiss:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Er hunnrotta mi egentlig en hunnrotte?

Post by WillyWonka »

Det er mange som har kjøpt hun og han uten å vite det, men det er gjerne folk som kjøper i god tro på hva som blir sagt av dem de kjøper hos. Mange ar ikke peiling, men det skal være ganske enkelt og se forksjell, slik som marlen skriver over her. Og det er normalt at rotter fra samme kull er ulike av størrelser. Jeg er ikke vant til jenter, men har gutter, og der er det blandt annet to brødre som stort sett hele veien har vært veldig forskjellig med tanke på størrelse.

Men om du skjekker begge rottene.. En ting er at ballene skal være synlige hos hanner (jeg har hatt en hanne med ekstremt små baller, men de er der likevel). Skulle du da likevel være veldig usikker, så se på avstanden fra urinrøret til analåpningen. om denne er like ca like store, er de samme kjønn :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Ida Davidsen
Omegarotte
Posts: 129
Joined: 01 Jun 2014, 13:00
Kjønn: Kvinne
Location: Kristiansand

Re: Er hunnrotta mi egentlig en hunnrotte?

Post by Ida Davidsen »

Jeg vet med sikkerhet at hun er en hunn nå som dere he oppklart noe for meg. Takk :smile: Var vell mer det at ut ifra det jeg hadde lest et par steder om rotteeiere som ubevisst kjøpte en hunn og en hann og at det ble skrevet at det hendte at noen hanner ikke hadde tydelige baller i en viss lder. Var ikke klar over at dette var vanskelig å se pga eier ikke var spesiet rottevant og ikke fordi ballene helt "usynlige". Tolket kanskje det jeg leste litt feil. Ingen problem med å se forskjell etter 7 år med rotter :grin:

Jeg ble bare litt paranoid pga det jeg hadde lest :cheerful:
Sammy og alle de elleve som jeg har mistet :kiss:

c00nan
Sofaspiser
Posts: 150
Joined: 13 Aug 2013, 01:22
Kjønn: Kvinne

Re: Er hunnrotta mi egentlig en hunnrotte?

Post by c00nan »

Jeg synes selv jeg fint ser forskjell på hun og han, og når jeg kjøpte min siste sjekka jeg etter før jeg tok henne med hjem og var 100% sikker på at det var ei jente.
Men fikk skikkelig panikk en stund da hun rei så ekstremt på de andre jentene mine! :overrasket:
blei livredd for at det var en gutt med små baller og at jeg kom til å ende opp med masse smårotter, men hu gjør det enda i en alder av 1,5 år :thhpt:

Ida Davidsen
Omegarotte
Posts: 129
Joined: 01 Jun 2014, 13:00
Kjønn: Kvinne
Location: Kristiansand

Re: Er hunnrotta mi egentlig en hunnrotte?

Post by Ida Davidsen »

Det hender du får et par sånne :cheerful:
Hadde en for 3 år siden som var helt gal når det gjaldt det :lolear:
Men det var vell også størrelsesforskjellen i tilegg som som til sammen gjorde meg paranoid :grin:
Sammy og alle de elleve som jeg har mistet :kiss:

Post Reply