holding

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Spaseshot
Pinky
Posts: 7
Joined: 15 Sep 2014, 20:24

holding

Post by Spaseshot »

Hei, jeg prøver å ta opp rottene mine på litt over 2 måneder, men de spretter bare unna. Noen tips for hvordan man skal gjøre det?

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: holding

Post by WillyWonka »

Av og til så må man bare ta tak i dem, så får du kose med dem så de finner ut at du ikke er farlig.
Men enkelte liker rett og slett ikke å bli løftet..
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Solhaugen
Stjeler mat
Posts: 55
Joined: 11 Aug 2014, 10:41

Re: holding

Post by Solhaugen »

Mine vil heller ikke bli holdt, ser ut til at det var en av reaksjonene på omplasseringen siden forrige eier fikk lov til å løfte på de.
Du må bare prøve å ta på, stryke og holde hånda bortpå de så mye du kan i situasjoner der de får godbiter og er så opptatt med spising eller andre ting. Til å begynne med spratt mine også unna når vi tok på de, men etter mye godbiter og lirking synes de det er greit å bli tatt på. De vil helst ikke kose, men de spretter ikke unna lenger. Så det er bare å være veldig tolmodig så de lærer at hånda er trygg og forbinder den med gode ting. Prøv å ha de i genseren. Gi de mat de ikke kan stikke av med så du kan ta på de mens de spiser. Prøv å lokk de opp i hånda med godbiter. Jeg fikk nettopp løftet mine frivillig for første gang på den måten.

Spaseshot
Pinky
Posts: 7
Joined: 15 Sep 2014, 20:24

Re: holding

Post by Spaseshot »

Tusen takk for svar! Det var noen fine tips som jeg skal bruke. :boing:

Post Reply