Merkelig oppførsel *nye familiemedlem*

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
mirry92
Pinky
Posts: 3
Joined: 10 Jan 2016, 21:19
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Merkelig oppførsel *nye familiemedlem*

Post by mirry92 »

Så her på lørdagen så kjøpte jeg 2 nye hannrotter siden en av mine døde for nesten 2 uker siden. Rizzo virket så ensom og etter desperat leting etter 1 ny rottekompis til han ble jeg til slutt nødt til å skaffe 2 nye istedet.

Kirby & Button er bare 2 måneder gamle, noe som er en perfekt alder for å introdusere dem til Rizzo som nå er 7-8 måneder :cheerful:

jeg har allerede hatt dem til å møte hverandre oppe på et stort bord med leker, godbiter og hjemmesteder. Rizzo virket veldig ivrig for å sjekke både Button & Kirby ut. de virket litt redd i starten selv når rizzo bare skulle vaske dem
*ta det med ro, jeg holder øye med dem hele tiden. vis Rizzo skulle bli for brå imot dem så tok jeg han litt unna*

nå er det 3 dagen og de bor fortsatt i separate bur, men nå virker det som om alt går helt perfekt :sjokka: Rizzo eier ikke tegn på aggressivitet i det hele tatt, de ligger nå alle tre som en ball i et hjørne å bare koser seg å vasker hverandre :kisses:

Jeg har fortsatt tenkt å la dem sove i separate bur i værtfall noen dager til, men alt virker som om det går den rette veien. Rizzo lager mye koselyder å virker veldig glad igjen :cheerful:

-

men det er en ting jeg synes er litt merkelig...Rizzo var alphaen da Kaos fortsatt var i live, men nå når han herjer rundt med de to små så legger han seg på ryggen :hmmm: Kaos og Rizzo var/er mine første rotter så jeg er ikke helt sikker på hva dette betyr. er det en varm hilsning, leking eller underkaster han seg for de 2 små?
Kirby & Button har også en tendens til å pipe litt når Rizzo vasker dem på ryggen/nakken, er dette vanlig? :smile:
Tina her :grin: Rizzo :hearteyes: :kiss:

Hvil i fred Kaos :angel: :grine:

Sjekk ut siden min for art & bilder jeg tar :smile: http://mirry92.deviantart.com/

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Merkelig oppførsel *nye familiemedlem*

Post by WillyWonka »

Gratulere med to små ^^

Ja det er normal adferd. Det er trolig hans måte å fortelle de to nye at han ikke er farlig. Og det at de piper litt når de blir vasket, kan være deres måte å si at han er litt hardhent i sin håndtering.
Om de fungerer så bra sammen som du sier, så hadde jeg bare latt de bo sammen :) Mine flytter stort sett alltid sammen første dagen eller dagen etter :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Post Reply