Søren å...

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Søren å...

Post by Elsol »

Hadde skrevet det lange innlegget om Emma og hennes adferd og trur dere ikke hun kom spankulerende over tastaturet og slettet alt!!! :roll:
Husker ikke helt hva jeg skrev og hvordan jeg bynte,men prøver igjen...

Har lagt merke til at Emma hele tiden er etter Snuppa,rir på henne og klorer.Snuppa som aldri har sagt et pip har skreket flere ganger og har bynt å holde seg unna henne både i buret og utenfor.Emma er som før med oss mennesker.Emma har bestandig vært veldig forsiktig og var sikker på at Snuppa som er tøff var den dominante av de to.Snuppa har løpetid ofte har jeg lagt merke til (blaffrende ører osv),men Emma derimot har ingen tegn på løpetid(ungene ikke intr i henne og snuppa likeså..)

Tror også Emma er synderen når det gjelder skaden på smårottene også,har de sammens under observasjon og Emma er da rimelig tøff med de små,vasker ofte og mye,trør hardt på de så de skriker,de skriker tilog med når hun ikke er borti de..De holder seg på avstand og er på vakt når hun er der.

Snuppa derimot er de helt ville etter.Hun hopper og spretter sammens med de små,vasker litt og trør litt på de,men de er ikke redd henne.
Stor rottene er vel rundt 4 mnd nå.
Hva er det som skjer?Noen som vet...

Gruer meg jo noe sinnsykt til gjengen skal flytte ilag..Kommer ikke til å tørre å forlate huset da,bare sitte på rottevakt i tilfelle bråk.
Kommer til å bruke lang tid på tilvenning av rottene å gjøre de godt kjent før innflyttningsfesten starter.
Planen er at alle 6 skal bo i ferplast combi buret (står tomt nå for at stor rottene ikke skal føle at det er deres bur..Skal skrubbe å vaske flere ganger til..),skal også få fatt i 3 plastetasjer og lage mange soveplasser før innflyttingen starter..

Noen flere tips? råd?
Mvh
Elin:o)

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Slapp nettopp Emma og Snuppa ut av buret og tok ikke lange tiden før det kom skrik i fra Snuppa..Veide de også nå nettopp og ser at Snuppa som bestandig har vært tyngst er nå lettest av de to..Snuppa 240 og Emma ca 250-260 (ujevn vekt og emma var urolig...)
Mvh
Elin:o)

Locked