For smarte rotter=)

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Ratman

For smarte rotter=)

Post by Ratman »

Hei!

Nå har rottene mine klart å komme ut av buret 3 ganger!

1. gang Brøyt de opp ev av dørene til buret så vi satte noe tungt oppå døra, ingen problemer før vi glømte å sette noe oppå døra en natt så de kom seg ut igjenn! Det er ikke så vanskelig å få de fram, bar å strekke fram hånda så kommer de men du værden så mye de kan ha gjort før du oppdager det!

De river opp laken og gjennomhuller madrasser! Blir faktisk dyrt etterhvert! Og foreldre blir IKKE glade =)

Men nå 3. gangen aner vi ikke hvordan de kom seg ut! Ingen dører var lukka opp bare 2 rotter under senga :shock: Hvordan kom de seg dit uten å lukke opp luka? Hehe, smarte dyr :lol: Nå fikk de et nytt bur i tilfelle det var sprinklene som var for store=)

Måtte bar fortelle=)

MVH
Ratman

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Hvordan bur var det? Et kanin/marsvinbur? Hvis rottene dine er ganke unge/små da, så er det ikke noe problem å komme seg ut, man tror ofte det ikke før man for se det :wink:

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

jeg har, eller hadde, en rotte som åpnet dører. grunnen til jeg skriver hadde, er for nå har jeg mange :roll: de andre har bare kikket på hvordan hun gjør det og så gjør de likens (har noen snille også da :wink: ). jeg har prøvd tre forskjellige bur med tre forskjellige åpninger, hun finne det alltid ut. de er vanskelige å få tak i, men som du sier, de gnager. jeg har løst problemet med å ha en liten bit ståltrå tvinnet på alle dørene.

når hun så ikke kom ut lengre, fant hun fort ut hvordan hun skulle fjerne fugletingene jeg har som henger på utsiden som de liker å sove i. så nå er det ståltråd på dem og :roll:
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Locked