late rotter når de er ute

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
torg

late rotter når de er ute

Post by torg »

jeg har 2 hannrotter. når de er inne i buret er de helt i hundre,når de er våkne. men når jeg har de ute så er de litt late. har de på en stor sofa. de bare går rundt å snuser å kikker. virker nesten som de kjeder seg litt... har prøvd å legge noen leker til de,men de bare snuser litt på lekene og så går de videre. har lyst til å ha de litt mer aktive,når de er ute. noen tips å komme med..har prøvd en del.

Masja

Post by Masja »

Det er mulig de kjeder seg. Vi pleide alltid kun å ha rottene på sofan før. Stort sett krøp de inn i et hjørne eller fant seg en plass bak bøkene i bokhyllen og der ble de (dersom det ikke var mat i nærheten da...). I det siste har jeg latt de løpe rundt på gulvet noen kvelder i uken, og det er utrolig hvor mye livligere de er da. Løper rundt og skal utforske høyt og lavt.
Tror nok de rett og slett kjeder seg litt når de er på sofan. Heldigvis har de ikke skjønt hvor lett det er for dem å komme seg ned på gulvet... :D

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Masja wrote:Heldigvis har de ikke skjønt hvor lett det er for dem å komme seg ned på gulvet... :D
Det kan du godt si..Mine to største fant det ut bare for noen dager siden..Nå er det umulig å ha de i sofan eller på oss..
De klatrer rett ned uansett hva bare for å komme ned på gulvet.
Mvh
Elin:o)

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

du kan jo prøve å variere utestedene dems litt, så det ikke er sofaen hveeer dag? ikke mye nytt å utforske da..
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Nemesis
Tisser i køyene
Posts: 580
Joined: 08 Sep 2004, 17:05
Location: Trondheim

Post by Nemesis »

Sjobeng wrote:du kan jo prøve å variere utestedene dems litt, så det ikke er sofaen hveeer dag? ikke mye nytt å utforske da..
Det hjelper ikke hvor mye boltreplass en rotte får, den vil stadig ha mer. Mine er som kjent uterotter som sett går hvor de vil. Nå spiser de ikke ledninger, bare møbler, så derfor går det an.
Men poenget er at når de er i stua tar de en snuserunde før de setter seg ved døra og venter på at noen skal igjennom, når de hører skritt i gangen stiller de seg på to og bare venter på å kaste seg igjennom døråpningen og ut i nytt territorium. Det hjelper lite å sette en fot i dørsprekken, de hopper galant og med den største selvfølgelighet over. Jeg resignerer som regel, og lar dem være på gangen i steden. Men da vil de heller inn på badet, og setter seg tålmodig ved baderomsdøra og venter.... Det er mye snakk om store bur her på forumet, men vi må snart vurdere større leilighet om de små bortskjemte skal bli fornøyde :roll:

torg

Post by torg »

okei. har hatt de litt på gulvet før,men de virka litt redde da. men det er vel kanskje for alt var nytt. det er som du sier majsa de setter seg som regel i et hjørne ettervært,når de har vært ute en stund. tidligere hadde vi en rotte som sto å dro i gitteret når han ville ut. de to vi har nå må vi ta ut. de kommer ikke ut frivillig som han første vi hadde. bare lurer på hvorfor? kanskje de ikke trives i sofan lenger.

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Kan jo være de trives så godt i buret, at de ikke føler behov for å ut? Rotter er jo meget forskjellige, og det kan jo være at guttene dine er så late at de ikke orker? :lol:
Mvh Ida S. Eggen

torg

Post by torg »

hehe..ja de er litt late.men får se om jeg finner på til de.

Locked