Late rotter ute OG inne

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Nemesis
Tisser i køyene
Posts: 580
Joined: 08 Sep 2004, 17:05
Location: Trondheim

Late rotter ute OG inne

Post by Nemesis »

Har søkt litt på forumet men ikke funnet svar, vet det har vært diskutert før. Men når er det hannrotter "roer seg" ned og tar livet litt roligere?
Har akurat hatt 8mdrs dag her, og jeg synes de blir sløevere dag for dag. Nå stod de nettopp opp og kl. er 22.00! De liker å ha en runde på formidagen og, men den er nede i max 30.min, på kveldene løper de litt rundt og sover litt her og litt der på de faste sovestedene sine før de tusler inn i buret igjen. Vanskelig å si, men tror ikke de beveger seg i mer enn 3 av døgnets timer. Synes det er rart for før var de hypre så lenge burdøra stod åpen, nesten uansett tid på døgnet...

Finnes det noen sammenheng mellom at hvis de er relativt unge når de roer seg, så betyr de at de begynner og bli "gamle", dvs lever kortere???
Eller kan de sove seg igjennom det siste leveåret sitt?

Vurderer å kjøpe noen aktive småtroll som kan plage dem litt og få fart i dem, for meg vil de ikke leke med:(

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Å ja - småtroll speeder opp tempoet! :lol: Mine hanner har blitt overlykkelige over å få nye babyer - full fart må påregnes en stund fremover :lol: . Foretrekker å sette inn 2 kullbrødre av gangen, synes det er litt stusselig med bare 1 som ikke har noen av passe vekt og størrelse å leke med. Dessuten tror jeg det er disiplinerende å ha en av sin egen størrelse å herje med; de lærer seg å være forsiktige med hverandre og respektere grenser for klyping og bryting. Anbefales fra mitt ståsted - ingen her som har hatt lyst eller mulighet til å snorke seg gjennom halve livet :wink:
Anita

Locked