Bitt

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Bitt

Post by Elsol »

I dag ble jeg bitt igjen av ny rotta Pink,men i dag bet hun flere ganger og hardt (3 hull på huden,men nesten ikke blod..).
Eneste jeg gjorde var å ta hånda ned i buret.
Kjenner nå at jeg overhode ikke har lyst til å stikke hånda ned til henne flere ganger.
Nytter ikke med å gi henne mat fra hånda pga at hun ikke tar mat fra hånda verken ute av buret eller inne i buret.
Tenkte også at det kunne komme av dårlig syn,men hun så meg før hun bet (rimelig sikker på det pga styrte litt nedi buret og alle smårottene var å klatret på meg mens Pink fulgte med..)
Hånda kom nært henne og hun bare huggde til og holdt fast,slapp og bet igjen et par tre ganger...
Hun går veldig godt overens med smårottene som hun flyttet i lag sammens med på lørdag,og hun er blitt mer modig..
Tør å bevege seg litt oppe på buret og har hatt henne på meg flere ganger uten at hun tisser og skjiter av skrekk.
Men hun tør enda ikke bevege seg noe særlig ute av buret og når hun sitter på meg så er hun stiv som en pinne og tør ikke bevege seg..
Nå på mandag har jeg hatt henne i 3 uker og ser framskritt borsett fra bitingen da..
De gangene hun har bitt så har blåst på henne og ikke tatt hånda bort med en gang.Sier også NEI!!
Men funker tydeligvis ikke noe særlig :roll:
Hånda mi er redd nå og vil ikke være testpilot mer,så blir vel på med arbeidshanskene neste gang man prøver....
Mvh
Elin:o)

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Tror ikke hun ser på blåsingen som straff jeg. Har du prøvd å legge henne på rygg, og kjefte på henne? Vise henne at du ikke tolererer dette, og at du er sjefen?
Mvh Ida S. Eggen

Locked