Hjelp!!!!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

sonja89

Post by sonja89 »

Han er vell et halvt år. Er ikke sikker, kjøpte han på dyrebutikk.

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Slike utfall fra en såpass voksen rotte handler jo ofte om mer enn bare problemer med å tilpasse seg flokken. Nå er han jo inne i en periode der han begynner å bli voksen og skal markere seg, men det skal jo selvfølgelig ikke være på denne måten. I første omgang er det nok lurt som Heidi tidligere i denne tråden har anbefalt å ta han ut slik at han får roet seg ned. For man kan ikke få gjordt noe for ei rotte der stressnivået er himmelhøyt. Om det er noen av hans rottevenner han tolerere bedre enn de andre, kan du jo kanskje starte der, men jeg er usikker på hva som er lurt her. Noen med mer erfaring med aggresjon hos rotter vil sikkert gjerne svare deg.
mvh Julie

Sissel

Post by Sissel »

Kan hende hormonene løper løpsk. Tror han bare trenger tid. Dere må bli kjent med hverandre igjen. Siden det aldri hjelper å tvinge dem (da blir det bare mer avstand) så la det gå i hans løp. Han er sjefen, du er matmor.
Begge mine 2 gutter har vært litt snåle/unormale innimellom.....da lar jeg de leke i fred, og lar dem komme til meg hvis de vil. Gir de mye godmat og ser an situasjonen. Noen dager etter er de "normale" igjen, også kanskje de blir unormale igjen osv osv. Helt greit for mannfolk å ha humørsvingninger også :)

sonja89

Post by sonja89 »

Nå har jeg skilt Skippern fra de andre i flokken, han ble for stresset. Ser ut som at han trives, han stresser ikke så mye og spiser normalt nå. Skal prøve å finne en kompis Skippern kan trives med.

Bånnsky og de andre lever ilag, uten å krangle. Bånnsky har ikke sluttet å angripe meg :? Jeg kan putte handa inn i buret, han ser jeg kommer og plutselig så blåser han seg opp og ser sint ut. Ute på gulvet kan han også bli sånn, jeg føler meg litt utrygg når han begynner sånn. Er ikke lett å ta en sint rotte opp uten å bli bitt. Av og til så må jeg dytte han med kosten inn :oops: Han lar ikke sinnet gå utover de andre rottene mere, han setter seg bare i et hjørne og sturer. Tror det er noe som er galt i hodet på han, det er helt rart. Han har en på knapp som bare slår seg på og han vet ikke hvordan han slår den av. Han er den perfekte rotta til vanlig.

Vet ikke hva jeg skal gjøre når han får tulltak :cry: :-x :evil: :roll: :? :(

Ariadne

Post by Ariadne »

sonja89 wrote: Vet ikke hva jeg skal gjøre når han får tulltak :cry: :-x :evil: :roll: :? :(
har samme problemet med min fjottrotte.. hun blåser seg opp, nekter å lar meg ta i henne, piper og hyler, og _brukte_ å sette tenna i meg.. d funka for meg å ta hardt i henne å totalt ignorere bittene (er jo ikke så vondt da, bare litt blod :p) men vær bestemt! ikke vis at du er redd han! å vil du ikke daske han på snuten når han biter, ta han opp å blås på han hver gang han prøver seg (for d er vel ganske få rotter som faktisk liker blåsemetoden), så ser han at hånda di ikke er farlig!

uforskamma rotter altså :p akkurat som små barn!

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

*anbefaler hansker til slike rotter og kikker på de små arrene etter skarpe rottetenner*

tykke hansker.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Me too!!

*kikker også på arrene rund forbi* :wink:
Hilsen!
Rose

sonja89

Post by sonja89 »

Har også en del arr, hunnene jeg fikk for et par mnd siden var ikke så tam da. Fikk ikke putte hendene i buret deres :shock: Men de har sluttet nå da :D Men mesteparten av arrene kommer vell fra kattunger, hunder og ildern :? :lol:

Det er ikke sånn at han biter skikkelig hardt, det er mere sånn "hvis ikke du peller deg vekk nå så tar jeg deg, jeg vil være heeeeelt alene."
Han har jo vært verdens tammeste rotte (synes jeg), vet ikke hvorfor han ble sånn. Kan jo komme av lusa, men de ble jo kvitt den for lenge siden. Håper bare han blir sitt gamle jeg igjen, savner han :(

Locked