Hvordan er det mulig med så mange rotter?!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Hvordan er det mulig med så mange rotter?!

Post by § RatGirl § »

Finner stadig vekk hjemmesider til oppdrettere og får ofte litt sjokk når jeg ser hvor mange rotter de har :shock: En side jeg nettopp var inne på hadde ca 35 jenter og ca 35 gutter! :shock: Hvordan går det ann å gi ordentlig stell og kjærlighet til sååå mange rotter?? I tillegg til flere kull og drektige mødre. Syntes egentlig at det ikke høres så bra ut med så ekstremt mange rotter, 70 rotter! :shock: Myyyye arbeid i så fall, siden virket seriøs og alt sånt, amerikansk oppdrett..
Hva syntes dere om å ha så mange rotter på en gang?

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Personelig, synes jeg det er alt for mange rotter og ha annsvar for. Spesielt hvis det er bare en person som driver oppdrettet. Men hvis det er mange folk som driver et stort oppdrett sammen, så spiller det ingen rolle for meg. :wink:

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Vi har vært litt inne på temaet før:
http://tamrotter.com/forum/viewtopic.php?t=1781
Jeg flytter denne tråden til adferdsforumet også - det har vel egentlig ikke noe med avl og genetikk å gjøre.

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

beklager at jeg er treig, men hva hadde det med adferd å gjøre da? :oops:
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Flokk-adferd, tenkte jeg :)

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Jeg har nå et antall på 15 rotter, og vil påstå at det ligger på "smertegrensen" for hva en har mulighet til alene. Ikke alle hannene går sammen, og hunnene er overalt når de er ute å strekker på beina, så det er litt av en jobb å passe på de. Stellet med vasking av bur og mating og sånt er ikke store problemet, men å kose med alle 15 i løpet av dagen merkes, og jeg må innrømme at "yndlingene" får gj.snittlig mer kos, noe som går på samvittigheten løs av og til :oops: jeg vil ikke anbefale over 15 rotter når en er alene om ansvaret, i allefall ikke med hund og barn og mann i tillegg.. ;)

En kan umulig få kost med alle 70, og gitt alle det behovet for sosial kontakt hver dag..
Mvh Ida S. Eggen

Hedda
Sofaspiser
Posts: 194
Joined: 24 Mar 2005, 23:06
Location: Oslo
Contact:

Post by Hedda »

Hvilken side var du innom, Ratgirl?

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »


Julia
Hamstrer mat
Posts: 330
Joined: 19 Feb 2005, 19:19
Location: Trondheim

Post by Julia »

oioi, supergenial link, Ratgirl! Hehe, da fant jeg endelig ut at min Tinker er black split capped og ikke bare veldig mismarked... :D
Hihi, nå ble han plutselig enda litt tøffere... :wink:
Noen andre her som har rotter med den markeringen? Jeg har i alle fall aldri sett det før, så jeg trodde bare han var capped mm.

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Oi, de hadde mange rotter. :shock: :)

I et kull vi hadde for leeenge siden var det en med slokt avtegn. Den er død nå , men jeg trodde ikke den bare var "hette rotte " jeg :wink:

Locked