gjør jeg noe galt?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
kattla

gjør jeg noe galt?

Post by kattla »

vi fikk våre herlige gutterotter i begynnelsen av mars i år,og de er de første rottene våre.Jeg tilbringer mye tid inne hos de(de står i baren,det er det enkleste rommet å holde varmt.men det er en alkoholfri bar altså :) )og har de mye ute.men de er liksom ikke helt tamme ennå,vil ikke komme opp i hånda,men de kravler og klorer seg opp til nakken min da,gjemmer seg inni alt håret :D når jeg har de ute og de løper rundt,skal det ikke mye lyd til før de skvetter.er dette normalt?Jeg blir litt fortvila og bekymra,håper ikke jeg gjør noe galt... :? de virker friske og raske ellers.

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Høres ikke ut som om du gjør noe galt :)
Av og til så tar det lengre tid og da spesielt rotter som kommer fra dyrebutikk...Kjøpte to jenter fra dyrebutikk i januar som kommer fra sverige..De er svært skvettne enda,helt sikker noe som kommer til å følge de..
Favoritt plassen til rottene er på skuldra for da kommer de høyt opp og har oversikten..Prøv å ha håret i strikk når du har de ute så kan de ikke gjømme seg..Jo mer du holder på med de jo fortere blir de tamme :)
Mvh
Elin:o)

Guest

Post by Guest »

Å,lettelse!! :D Bruker som regel å ha håret i flette,har veeeeeldig langt hår så de bruker det som "stige"for å komme opp på skuldera når jeg sitter med dem :) De er utrolig morsomme selv om de er litt nervøse :lol: Får vel bare smøre meg med tålmodighet tenker jeg,og være enda mer sammen med de(sjøl om kattene blir litt fornærma,hehe)Tusen takk for svar iallefall :D

kattla

Post by kattla »

Anonymous wrote:Å,lettelse!! :D Bruker som regel å ha håret i flette,har veeeeeldig langt hår så de bruker det som "stige"for å komme opp på skuldera når jeg sitter med dem :) De er utrolig morsomme selv om de er litt nervøse :lol: Får vel bare smøre meg med tålmodighet tenker jeg,og være enda mer sammen med de(sjøl om kattene blir litt fornærma,hehe)Tusen takk for svar iallefall :D
Oida,glømmer stadig vekk å logge meg inn...Blir litt for ivrig :lol:

Maria
Klatrer på møblene
Posts: 527
Joined: 20 Oct 2004, 20:50
Location: Oslo

Post by Maria »

Må bare si at nå som jeg har hatt en del rotter tenker jeg mer og mer at de har sin medfødte personlighet som vi ikke kan gjøre så fryktelig mye med. Det er kjempeforskjell på mine rotter! Noen er svektne som rådyr hele livet, minstejenta har fra dag en vært fullstendig fryktløs, en var kjempetam, men hatet å bli tatt i eller løftet, andre aksepterer hva som helst. Blir ganske facinert i grunn. Forøvrig har noen av mine forskremte rådyr blitt tammere og roligere som pensjonister (naturlig nok kanskje).
Maria H.

kattla

Post by kattla »

Ja,de er jo uten tvil noen facinerende dyr :) Men jeg syns bare det er litt rart, Bombadill var egentlig ganske tam da vi kjøpte de, men nå i det siste er han blitt veldig pysete... :? Aner ikke hvorfor, jeg er jo mye sammen med de og de er skikkelig bortskjemte..

Locked