Bråk hos jentene

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Bråk hos jentene

Post by Elsol »

De siste dagene har det vært bråk i buret hos nicki,Cornelia,Pink og Pernille.Vet ikke hva de styrer med men det har vært et forferdelig leven.
Mye hyling å skriking og tilogmed et par "bjeff" synes jeg jeg har hørt :roll: .....
Bråket har økt i styrke og isted var det fullt styr..
Nesten så buret ristet..Når jeg kommer bort til buret så stopper alle sammen opp med det de holder på med og hopper på sprinklene og vil ut...Skjønner meg ikke helt på dette..
Virker også som en eller to av jentene har løpetid hele tiden..og de to andre har aldri???
Pernille,Nicki og Cornelia er vel ca 3 1/2 mnd og Pernille ca 4 1/2 mnd....
Mvh
Elin:o)

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Har hatt ramperottene ute en times tid nå og har lagt merke til følgende...
Pernille som er minst har løpetid for første gang (som jeg har lagt merke til da..)..Nicki er etter henne hele tiden og de springer å tøver som gale.
Pink trives godt inni eska si og prøvde ved flere anledninger å dra inn både Cornelia og Nicki ved å bite seg fast i skinnet på de :shock:
Ble litt hyl å skrik av det... Cornelia er ei rolig tøtte som er endel på egenhånd.Pr nå er hun tykkest og den som holder seg unna de andre.Sover alene av og til og er ofte våken når de andre sover..
Mvh
Elin:o)

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Ingen som har peiling???
Hører høye "squik" fra buret av og til..Skrekkfilm lyd...Tror det er en av rottene som skriker meget høyt da...hmm....
Mvh
Elin:o)

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Peiling på hva? Synes det høres ganske normalt ut jeg. Jenter i tenåringsalder... :roll:

Ariadne

Post by Ariadne »

mine jenter hyler hvis de blir ufrivilig lagt ned å vasket av de andre.. tenk deg hvis mannen din kom å tvangsbada deg, ville ikke du ha ropt litt? så litt hyling må du tåle ;)

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Kunne ikke vite at dette er normalt...Derfor jeg spurte :roll:
Har kun hatt alene rotter før.
Mvh
Elin:o)

Ariadne

Post by Ariadne »

å så teit du e ;) neida *flire* stussa og første gangen jeg hørte det, men så så jeg hva de faktisk gjorde ^^ "nei, slippe!! vil ikke!!!*hyle*"

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Hehe...Har fått med meg de lydene,men var bare det at det har vært merkbar økning i det siste..Men har "skvotte" bra flere ganger av den høyfrekvente squike lyden....
4 jenter i puberteten= bråk :wink:
Mvh
Elin:o)

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

bare se for deg 4 tenåringsjenter (mennesker) bo sammen på så liten plass. tror nok de hadde laget mer bråk enn rottene dine :lol:
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Locked