Rottelatter

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Rottelatter

Post by Roger&Ingrid »

Fant følgende i KK 27/05:
"Dyrisk latter

Ikke bare mennesker, men også hunder og sjimpanser ler. Ja til og med rotter kan gapskratte med lyder som vårt øre ikke fanger opp, avslører nye undersøkelser. Lattermilde rotter foretrekker å leke med hverandre, og liker også å bli kilt av mennesker. Oppdagelsen viser at latter og humor er egenskaper som har eksistert lenge i pattedyrhjerner, skriver Scinece. Resultatene viser også at dyr har et bredt spekter av følelser. Forskerne som oppdaget rottelatteren, vil nå studere disse humørfylte gnagerne nærmere i håp om å finne signalstoffer som motvirker dårlig humør."
Ikke bare er rottene smarte, de har altså verdens beste latter også, nemlig den som vi ikke kan høre...vedder på at de sitter og kniser av oss hele dagen. 8)
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

..vedder på at de sitter og kniser av oss hele dagen. 8)
Akkurat det tenkte jeg også....føler meg mobbet nå. De rotter seg sikkert sammen og ler av meg :(

:lol: :P

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

:lol: :lol: :lol:

Jeg skulle ønske jeg kunne høre latteren deres. Ser for meg at Rim og My ler mye og ofte, særlig når de hopper og spretter etter hverandre, den ene med "hendene" på den andres hofter. :wink:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Locked