Skjelving

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Hedda
Sofaspiser
Posts: 194
Joined: 24 Mar 2005, 23:06
Location: Oslo
Contact:

Skjelving

Post by Hedda »

Både Timian og Rudy har begynt å "skjelve" i det siste når de er hos meg. Akkurat nå sitter Tim på skulderen min og det er akkurat som han får frysninger nå og da, en slags "during" uten lyd. Han har også ganske smale øyne, som en katt som har det fint. Hehe. Hvis han begynner å gå noe sted får han store øyne igjen. Fikk høre en teori om at det kan være tegn på at han koser seg? Eller har det noe med LVI å gjøre?

Nemesis
Tisser i køyene
Posts: 580
Joined: 08 Sep 2004, 17:05
Location: Trondheim

Post by Nemesis »

Sikkert bare kos, når de sjelver så er det vel mest hodet det "durer uten lyd" i, etterfulgt av tanngnissing, smatting og/eller gjesping. I tillegg kan du se at øynene buler ut og inn i intervaller. Ser helt sprøtt ut.
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

tezza

Post by tezza »

de bare koser seg:)) det samme gjør mine også når de ligger hos meg og jeg klør dem..av og til viberer øynene også ut og inn!

Rotteelsker

Post by Rotteelsker »

Min rotta "vibrerer" når jeg stryker den over ryggen når jeg holder henne :) Hvet ikke om det er et godt tegn eller ikke?
Det var bare noen dager siden jeg fikk henne :D

Julia
Hamstrer mat
Posts: 330
Joined: 19 Feb 2005, 19:19
Location: Trondheim

Post by Julia »

Kan godt hende hun er i brunst, mange jenter som da vibrerer ved berøring, evt akkompagnert av heftig ørevifting. Ganske sprøtt å se på, men helt normalt :)

Locked