Rottemor med urineringsproblem

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
maddy

Rottemor med urineringsproblem

Post by maddy »

Jeg passer på et rottemamma og 3 unger for Dyrebeskyttelsen. Har hatt de i 4 uker nå og den siste uka har moren begynt å tisse veldig mye på meg. Vet ikke hvor gammel hun er for hun ble funnet ute for nesten 5 uker siden. En venninne av meg sier hennes rotter også tissa en del, så det kan jo hende det er vanlig, noen som vet? Det som er rart er at hun tisser aller helst på hendene mine.. Er ikke mye, bare en liten dråpe lissom, men lurer jo selvfølgelig på om hun har et problem da... Tisser også litt på gulvet og klærne mine, men aller helst hendene. Det kan ikke være fordi hun blir skremt, for jeg løfter henne aldri ut av buret. Hun går alltid frivillig ut på hånda -og så tisser hun. Noen som har hørt om dette før?
Hilsen Mari Anne :)

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Hei!

Rotter pleier å markere "sitt" territorium med urin og våre er veldig glad i å tisse på hendene våre. Jeg tror det varierer litt fra rotte til rotte hvor mye de markerer, avhengig av hva slags "stilling" de har i hierarkiet. Våre hunner pleier ikke tisse så mye, men det kommer noen dråper her og der, mens to av hannene nærmest bruker oss som do...her snakker vi så mye tiss av jeg av og til må skifte klær.... :roll:

Høres ut som om rotta trives sammen med deg! :wink:

Ingrid
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

maddy

Post by maddy »

Takk skal du ha! Hva slags status hun har i flokken kan det ikke ha noe med, for hun bor bare med sine 3 unger. Men de skal jo snart skilles fra moren (om 3-4dager) så det kan jo hende at hun ser på den som voksne snart...Jaja da vet jeg hvertfall at det er ganske normal, bahgelig er det derimot ikke,hehe=) Men takk for svaret! Nå skal jeg ned og slippe henne ut på oppdagelsesferd på rommet mitt, og etterpå vaske rommet mitt;)

Locked