sjefen over alle sjefer

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
trulte

sjefen over alle sjefer

Post by trulte »

har to hannrotter som ikke er helt enige,de er brødre så de har alltid vert i samme bur(7 mnd)
Den ene er ekstremt dominant,når den andre(Anton)vil spise så får han juling av den andre(Katt),så Anton sitter stiv som en pinne å venter til Katt er ferdig å spise,om de får en godbit så tar Katt den i fra Anton,spiller ingen rolle om han har selv.
Katt blir også sint om Anton prøver å gå ut av buret,så nå tørr han nesten ikke det lenger.
Han tar oss å om vi stikker handa inn i buret,ikke ute,men han kan kose med oss for så å pluttselig prøve å ta rotta på oss.
Han gjør alt han kan for å ha alt av mat selv så nå har han pasert 700g mens Anton får ikkeno...
Han har ikke altid vært sånn men nå blir han verre å verre.
Burde jeg skille dem????eller kan det hjelpe å skaffe dem et nytt bur dær ingen er sjef(for stunden)vil ike at de skal bo alene,må kansje ta med at de koser en del me hverandre det er ikke bare krangling men en heeeeel del.

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Kanskje det kan hjelpe å kastrere Anton? Søk litt på forumet, kastrering har vært diskutert en hel del. Dominante rotter blir som oftest veldig mye roligere etter en kastrering, men det er selvfølgelig ingen garanti. Jeg ville likevel ha prøvd, da det høres ut til å stresse den andre rotten din endel.

trulte

Post by trulte »

det er katt som er sinnataggen :) Anton er kosegutt men han tørr nesten ikke røre seg i buret nå for da kommer hissigproppen.
Kan det hjelpe med nytt stoooort bur???

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Sorry, hehe, kastraksjon på Katt, da! Ikke rart han blir rar med et sånt navn... :P

trulte

Post by trulte »

jo må vel vurdere kasterering.
Kansje han tar navnet sitt for seriøst.
Håper han blir den samme go gutten igjen.
Glemte å si at han har banket husets katt så hun måtte til dyrlegen,så jeg er jo litt urolig med tanke på at jeg har barn.

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Glemte å si at han har banket husets katt så hun måtte til dyrlegen,
:shock: :shock: :shock:
OK.... Vi snakker skikkelig stor og sterk, altså... :shock: ...
Anita

trulte

Post by trulte »

jo han er stor da ca 700g å kjapp som fy,men pusen er ikke så stor,hun bruker å kose litt med de andre uten at de bryr seg så hun valgte feil kosekompis den her gangen,hun fikk sår på potene å hull i øret,blei så overrasket at hun glemte å forsvare seg.
Skal ringe dyrlegen å høre om kastrasjon da avliving egentlig er uaktuelt,liker ikke å velge den såkalte lette utveien.
Katt burde kansje bytte navn til Tysen....var det ikke han som beit øret til en i bokseringen :D

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

hehe, jo han gjorde det :P
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Tyson! :thu: Et godt valg!
Anita

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Høres ut som han ikke er til spøke med, nei... :roll: Min lille Jimmy på 9oogr kom til å gjøre "noe" med vår 74-kilos ulvehund - men han gjorde den jo ikke i stykker! Bare litt sånn at den skrek såpass at maten falt ned i munnen til Jim istedetfor. DET er noe helt annet - bare ren matauk! :mrgreen:
Anita

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

:lol:

trulte

Post by trulte »

han er hissig,men skjønne ikke hvofor han pluttselig ska bli sånn,snakk om ulv i rotteklær :)
ser ikke ut som Anton skjønne hvorfor bror er blitt så slem heller,uspekulert men god fordet.
Skal hente et nytt bur i dag,mye større enn det jeg har,skal ha maaaasse leker så han har noe annet å bryne seg på, med et lite håp om at han kommer ned på jorda igjen å innser at han er en rotte å ikke en bulldog :?

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Tror ikke det hjelper mer en midlertidig... Bruk dobbelt sett med matkopper, drikkesaker og sovesaker for å minske belastningen på broren inntil videre. Vurder fortløpende og ta affære før han også "mister øret"...
Anita

Locked