Rufus(Mino`s) er en veldig kjærlig og herlig liten fyr, som jeg har blitt utrolig kjær i allerede, men Oliver stakkar er nok litt mer engstelig av seg, og trenger nok litt mer tid på seg for å bli kjent med oss.
Oliver har ihvertfall våget seg ut av buret idag, det gjorde han ikke igår.
Mens Rufus kom gladelig ut for å hilse med engang. Han har ikke noe problemer med å bli hantert, løftet opp og holdt. Men Oliver er nok mye mer tilbake holden, og jeg kan bare prøve meg å løfte han opp, bare jeg tar rundt han for å evnt løfte han inni buret igjen så sier han klart ifra at dette kan du bare prøve deg på!! Han tok også en liten jafs på fingeren min idag.
Men en annen ting som engster meg mest er at, jeg vet ikke om det er rett og slett sjalusi på at Rufus er litt mer vågal og det er ikke Oliver, og i ren frustrasjon så er det Rufus som får gjennom gå i buret. Har hatt opptil flere små episoder med at Oliver tar Rufus i løpet av natten og idag.
Rufus er nok litt mer sova gris enn Oliver, kanskje dette er også helt vanlig, vet egentlig ikke helt hvor mye rotter sover, og kan det variere fra rotte til rotte???
Men Rufus har sovet ihvertfall det meste av kveldingen, så begynte å faktisk engste meg for at han hadde blitt såret eller noe, så jeg løftet opp huset bare for å sjekke at krabaten var bra, og der stakk et lite trøtt tryne ut og gjespet til min store lettelse.
Har jeg noe å engste meg for, dette er da to han rotter som skal være godt vant til hverandres selskap, spurte på dyrbutikken jeg var i idag, og da fikk jeg beskjeden at jeg burde kanskje dele buret. Men da lurer jeg på hvorfor jeg skal ha to rotter, skulle de ikke være selskap for hverandre???? eller kan det hende at jeg burde dele de to. Vil jo ikke miste Rufus, han har jeg blitt så utrolig glad i allerde, men jeg blir jo veldig engstelig at det skal virkelig skje en liten tragedie i mellom disse to han rottene.