Leken rotte

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Martha

Leken rotte

Post by Martha »

Jeg har hatt min hettedumbo i 1 uke nå :D og i dag når vi satt med pcen begynte han å hoppe og løpe frem og tilbake i håret mitt(som lå på pc bordet) Han tok tak i fingre og hår og små bet å lekte, det var kjempe gøy, er det noen som har opplevd det før?
Han er en kjempe spesielgutt, :sol: men må vell snart på tak i en lekekamerat til han selv om jeg har mest lyst til å ha han for meg selv, håper ikke han forandrer seg når han får en venn :lol:

Caroline

Post by Caroline »

Hehehe... der har du fått deg en ordentlig glad gutt :wink:
De fleste rotter er ganske så lekne og leker gjerne "sisten", løper etter ting du ruller på gulvet, eller bare hopper rundt på gulvet og ser nokså forfjamset ut. Det er ikke alle rotter som er "helt med" på leken i starten :geek: , men når de først skjønner hva det går ut på, da skal jeg love deg at det blir fart på dem :bravo:

Mikey

Post by Mikey »

He he noe så herlig, han er skikkelig fin. :)

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Har to tøtter på 5 uker som sitter på skuldra å drar i håret mitt mye..
De er også ekstremt kjappe og lekne i forhold til alle rottene jeg har hatt tidligere.
Men disse er født og oppvokst i hjemmemiljø,mens de andre er dyrebutikkrotter.
De er helt besatte på å krafse i munnen til oss mennesker,inn i ørene skal de begge,og da helst så langt de får presset seg inn før de blir stoppet av person som eier øret :geek:
Mvh
Elin:o)

Påss

Re: Leken rotte

Post by Påss »

Martha wrote:Jeg har hatt min hettedumbo i 1 uke nå :D og i dag når vi satt med pcen begynte han å hoppe og løpe frem og tilbake i håret mitt(som lå på pc bordet) Han tok tak i fingre og hår og små bet å lekte, det var kjempe gøy, er det noen som har opplevd det før?
Han er en kjempe spesielgutt, :sol: men må vell snart på tak i en lekekamerat til han selv om jeg har mest lyst til å ha han for meg selv, håper ikke han forandrer seg når han får en venn :lol:
Jeg tror ikke du trenger å være redd for at han skal endre oppførsel overfor deg, selv om han får kompis. Jeg har fem gutter. Det har økt jevnt og trutt etterhvert og ingen er brødre. Nr 1 er like glad i meg som han var før han fikk kompiser, og de andre blir lettere tamme når det er en som er trygg på deg fra før.
Vi har "prikkeleken" (prikker dem på baken) og de hopper rundt som de hadde hjerneskade :lol: De "angriper" hånda mi (som de gjør med hverandre i lek) og vi kan holde på i det uendelige. De kan finne på å rense øyevippene og bryn, kysser, vasker og pusser meg og styrer på. Det med å stelle hår, tror jeg ligger hos alle rotter. Alle mine gjør det i større og mindre grad. Sånne typiske "kattegreier" med trilling og "sisten" med nøste er også gøy.

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

hehe, det var det som fikk meg til å kjøpe Zhiller den gangen :mrgreen:
Det er alltid gøy med lekne rotter :bravo:

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Lille My er sånn også; hopper plutselig rett opp og snur av og til i luften. Hun blir oftest sånn når hun blir irritert eller vil leke. Det er hysterisk morsomt å se henne sammen med bestevenn Rim; hun er også slik. De hopper etter hverandre på gulvet; den ene med forlabbene oppå ryggen til den andre. :lol: Stilige dyr... :narr:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Nemesis
Tisser i køyene
Posts: 580
Joined: 08 Sep 2004, 17:05
Location: Trondheim

Post by Nemesis »

Tror det heter å "spoinke" når de spretter rundt sånn. Herlige dyrene :D
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

Mikey

Post by Mikey »

Ja Martha etterhvert som tiden går så blir jeg bare mer og mer imponert over Rufus og hans adferd. Rett og slett litt katteaktig, han får også plutselig sånne rier at han hopper og sprett og leker med mine fingre, så hvis jeg krafser på gulvet med fingra så hopper han rundt og ska ta de. Så hvis jeg leke kiler han så tar han helt av, det er konge. Og når Rufus er på oppdagelsesferd trenger jeg bare å rope på han så kommer han løpende. Og håret mitt er nok noe av det morsomste han vet sitter oppå hodet mitt og leker seg noe helt vilt. Og plutselig blir han sliten og legger seg helt oppå brystet mitt nesten under haken og vil bare kose, han elsker å bli klødd oppå hodet og rundt ørene, da lager han noe sånne gode kose lyder og skjærer litt med tennene. Jeg blir bare helt betatt at en sånn liten herlig skapning har så utrolig tiltro til meg, han skal helst oppi ansiktet mitt og slikke meg på nesen. Altså jeg hadde aldri trodd at dette var mulig med en gnager, men enten er Rufus "one of a Kind" eller så er virkelig disse små firbeinte helt vidunderlige skapninger. Og det som jeg synes er veldig ålreit iden jeg har en fire månder valp som klør i tenna, så henner og fingre får virkelig gjennomgå, er Rufus så utrolig forsiktig når han kose biter, er så vidt han er attid huden. Scott fikk møte Rufus igår, selvfølgelig var Rufus i buret, Scott tok jo helt av og sleika Rufus gjennom sprinkla og var ja litt braskete, men lille Rufus satt der og funderte nok veldig hva denne kjempe rotta egentlig dreiv med, for han var så rolig, men alikevel veldig nysjerrig. Nei rotter er virkelig noe jeg har fått et helt annen syn på, en når min 8 åring kom første gang og spurte meg om han ikke kunne vær så snill å få en, det første jeg tenkte på var æsje åssen skal jeg takle å ta i noe sånt, og gnagere jeg har ihvertfall vøri borti før har ikke akkurat vært noe kjærlige. Men her i huset har rotter kommet for å bli og det er helt sikkert. :bravo:
Har ikke hatt så veldig mye kontakt med Julia etter jeg fikk Rufus, men jeg vil ihvertfall gi deg en stor klem og jeg takker deg som har gitt meg denne herlig lille firbeinte som jeg har blitt så kjempe gla i :sol:

Locked