Merkelig atferd

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Pia

Merkelig atferd

Post by Pia »

Jeg har to absolutt nydelige jenterotter på 6 mnd. det er bare en ting som bekymrer meg nemlig.. de er liksom ikke så tamme som alle de rottene jeg leser om er! de er veldig skvetne!
Også har de en merkelig slåssing dvs. de løper rundt og rundt i rommet og så biter Lissie (tror hun er "sjefen") Alv i nakken, det som er enda rarere er at noen ganger biter også Alv Lissie! :?
og de er ikke så veldig kosete heller.. men tror egentlig det er fordi de er jenter..
men problemet mitt er altså: hvis det går selvfølgelig- noen tips for å få dem hakket tammere?
(dette er mine første rotter altså :D )

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

er de dyrebutikk rotter, så er det ikke rart de ikke er tamme :wink: du kan sitte ved buret, la dem komme til deg, så de kan lukte på deg, prøve å håndfore dem, med noe godt... det kommer til å ta laaang tid, eller ikke lang tid, spørs på hvor tålmodig du er og hvordan rottene er :wink:

lykke til :D
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Leste også et sted at det var noen som lagde en egen liten rottepose som hun hadde rottene i ganske mye. Som en hette på en måte eller moffe. Så rottene kan være nær deg og bli vandt til lukten din og føle seg trygge :) Mine elsker å sitte i hetta på genseren min :rottehode:

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

ja leste det et sted også :wink: skuldre er brae å ha, mine elsker å klatre bortover armene mine og opp på skuldra :D
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Og inni genseren! I armen! Der er det fint der! :bravo: :rottehode:

Nemesis
Tisser i køyene
Posts: 580
Joined: 08 Sep 2004, 17:05
Location: Trondheim

Post by Nemesis »

Jeg har aldri sett en mer nervøs rotte enn Dumbo-Larsen min. Han har hele tiden vært utrolig nysgjerrig og utrolig skvetten og redd. Helt uhåndterbar egentlig. Prøvde vi å holde han var han som en liten ål og glapp mellom hendene våre. Han er såpass nysgjerrig at han alltid har kommet for å snuse på oss, men var da helt stressa og på vakt, klar til å tverrvende om vi gjorde en brå bevegelse. Han ville heller aldri ta i mot bestikkelser utenfor buret for da var han for nervøs. Nå er han blitt 9 mdr gammel, og de siste 3-4 ukene har forvandlingen vært total! Sikkert en kominasjon av at han er blitt eldre og litt roligere og at han funnet ut at vi ikke skal spise ham ved første anledning. Han klatrer rett opp buksebeina på oss i det vi kommer inn i rommet, eller ser på oss med et blikk det lyser "hei" av og galopperer avgårde til oss. Det er fortsatt litt "klyp meg i armen"-stemmning her, tror nesten ikke mine egne øyne. Han er den eneste rotta som virkelig liker å leke, bli kilt, jaget, sitte på et teppe å bli dradd rundt i stua osv. Og kommer tilbake for mer moro :narr: Han er fortsatt en sprettball som er alle steder samtidig, men kan også sitte i ro i kanskje 15 sekunder og få kos.

Så jeg vil tro det er håp for dine også, bare gi dem masse tid, oppmerksomhet og bestikkelser. Lykke til!
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

Locked