rotte fallt ned

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

rotte fallt ned

Post by Julie Erlandsen »

Ei av våre rotter fallt ned 1 meter og 90 cm i dag.
En ganske fet og gammel herre. Det virker som om det gikk helt greit. Jeg har observert han en del i kveld.....og han virker helt normal.
Han hadde kommet seg opp i ei bokhylle, høyt opp. Ikke vet jeg hvordan han fikk til det heller. Jeg så at han gikk litt rundt på en hylle ganske langt nede. Det var jo greit. Etter få minutter tittet jeg tiolbake og i det jeg igjen så bort på hylla, kjørte han fritt fall fra toppen av hylla.
Ja, ja de finner på mye rart.
Julie

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Håper det går bra med han ennå! :smack:
Hilsen!
Rose

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

joda, han er helt fin!!:)
julie

Pia

Post by Pia »

ja.. det har Lissie også gjort! :? jeg ble så redd! hun halta i noen dager etterpå, men det gikk heldigvis over etter noen dager med oppvarting og hvile :lol: virker som at de tåler ganske mye de små rottene våre hvert fall :P

Nemesis
Tisser i køyene
Posts: 580
Joined: 08 Sep 2004, 17:05
Location: Trondheim

Post by Nemesis »

Ja, det går jo stort sett bra. Har hatt noen stygge fall hjemme hos oss også, særlig dumboen. Han hadde ei favoritthylle oppunder taket i gangen, ikke like lett å komme seg ned som opp... Tror de tåler en støyt hvis de ikke er uheldige med landingen i tillegg. Men hjertet mitt tåler ikke å høre så mange klask i gulvet...
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

har hørt at hvis rotter brekker et bein, eller for stuer, holder de det oppe til det er bra igjen :wink: men det er jo ikke helt sikkert at det er sant da...
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

De tåler en del ja! Så bra at alt gikk fint :)

Var en gang da Diddi absolutt på liv og død skulle gå i vinduskarmen.. Hørte et klask og så "spoinker" til sengen og lydløs opp på sengen og prøvde igjen, tror hun falt ned tre ganger før jeg måtte ta henne å få henne interessert i noe annet. Hun er så sta og alt for tøff 8) Er vel ca 1 m ned eller noe lignende.

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Ja, det har nok større sjanse for å gå bra i slike frie fall. Min lille Jason på 800 + var uheldig og fikk hoften av ledd to ganger, men det var inne i buret, og han har ganske sikkert truffet noe, eller hengt fast i noe på vei ned første gangen. Fallhøyden var 86 cm.
Anita

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

anita wrote:Ja, det har nok større sjanse for å gå bra i slike frie fall. Min lille Jason på 800 + var uheldig og fikk hoften av ledd to ganger, men det var inne i buret, og han har ganske sikkert truffet noe, eller hengt fast i noe på vei ned første gangen. Fallhøyden var 86 cm.
Anita
Uff :( Høres ikke så godt ut :shock: Hvordan gikk det med han?

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Det var faktisk guttungens følsomme fingre som til slutt greide å klikke den tilbake på plass. Neste gang var det lettere gr slark i strikken; sener og bånd trakk seg aldri skikkelig sammen etter første gangen. Alderdommen ble litt trøblete ettersom kneet også hadde fått en smell, men fornuftig geriatrisk innredning i buret ga ham god bevegelighet. En natt mye, mye senere sovnet han stille inn etter et skikkelig herremåltid - jeg fant ham i samme stillingen som han la seg kvelden før. Det hadde vært umulig uten intens tilpasning av buret etter hans krav. I mellomtiden gikk han i bakken en gang til mens jeg så på - uten skader denne gangen, men han falt tungt. Så hanner er nok mer utsatt for fallskader enn hunner, på grunn av vekten. Jason var heller ikke tykk, han var en av de store - både bokstavelig og i overført betydning. :sol:
Enkelte hanner trenger nok sikkerhetsnett eller fallskjerm... :wink:
Anita

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

Før jeg kjøpte nytt bur til rottene mine stod de på en kommode. og siden buret var litt for lite for de lot jeg luka stå oppe slik at de kunne få bevege seg mere. MEN! etterhvert så befantt det seg bare en rotte iburet og vesla var borte...(kommode med 5-6 skuffer) joda vesla var på tur, men hvor :?: jda kommet seg oppi vinduskarmen, sikkert fra gardinen og opp...dette ksjedde flere ganger, så måtte jeg bare ta de ifra den ekstra lille friheten...Jeg fulgte med på henne å, og hun hoppet ret og slett ned med vilje! Men det rare er at vesla er den rotta som er mest forsiktig, der overrsket hun meg!! Nå har de bur som må stå på gulvet, men vesla har klart å falle ned fra den øverste etasjen og ned til en litt mykere bunn enn det gulvet har å by på....
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Locked