Aktivisering
Moderator: Moderatorer
Aktivisering
Noen som har noen gode og billige tips til hvordan aktivisere rotter? Er så fint å se at dehar noe å gjøre.. At de koser og styrer fælt med en ting. Noen som vet hva som virkelig får de i aktivitet?
prøvd noe av det dere?
sett den siden men hadde vært greit å vite hva som er enkelt å gjøre og hva som dere syns fuker.. har ikke så god plass om dagen, så må være noe lite..
mais-fisking
Nå løper både Ariel, Frøya og Embla rundt i senga og fikser maiskorn fra en skål med vann. Så løper de inn i rotte-teltet sitt igjen og spiser. De er så søte! Noen som vet noe annet de kan finne på?
-
- Gammelrotte
Jeg pleier å finne noe namnam, og så pakke det godt inn i masse papir, enten avispapir, tørkerullpapir eller noe lignende. Så lager jeg en ganske stor ball og legger den inn i bunnen av buret. Da har jeg plutselig fem desperate jenter som prøver å komme seg inn til godisen. 

Julianne
Julirottenes omplassering
Julirottenes omplassering
Andre tips er diverse papegøyeleiker i acryl som er laga på den måten at dei får ein god del jobb med dei. Er romme firkantar ein kan putte godteri inni, med eit lite hull i begge endane. Då må ein rulle den, snu den, løfte den osv. for å få godteriet ut. Ordenteleg fulltreffar for jentene mine.
I tilleg pleier eg å fylle ei bøtte med høy/avis papir osv. Der kan dei tilbringe timar og berre grave, lage tunnellar, og leike "gjømsel".

I tilleg pleier eg å fylle ei bøtte med høy/avis papir osv. Der kan dei tilbringe timar og berre grave, lage tunnellar, og leike "gjømsel".

Slenger et pledd litt hulter til bulter over sofaen, så har de underholdning lenge, med å sjekke utganger og leke gjemsel. Når de går lei er det bare å rote litt i teppet, og vips så er det utallige nye veier og utganger som må sjekkes...
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!