Aktivisering

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Cavum&absentia

Aktivisering

Post by Cavum&absentia »

Noen som har noen gode og billige tips til hvordan aktivisere rotter? Er så fint å se at dehar noe å gjøre.. At de koser og styrer fælt med en ting. Noen som vet hva som virkelig får de i aktivitet?

SJOKOLADE

Post by SJOKOLADE »


Cavum&absentia

prøvd noe av det dere?

Post by Cavum&absentia »

sett den siden men hadde vært greit å vite hva som er enkelt å gjøre og hva som dere syns fuker.. har ikke så god plass om dagen, så må være noe lite..

Cavum&absentia

mais-fisking

Post by Cavum&absentia »

Nå løper både Ariel, Frøya og Embla rundt i senga og fikser maiskorn fra en skål med vann. Så løper de inn i rotte-teltet sitt igjen og spiser. De er så søte! Noen som vet noe annet de kan finne på?

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Jeg pleier å finne noe namnam, og så pakke det godt inn i masse papir, enten avispapir, tørkerullpapir eller noe lignende. Så lager jeg en ganske stor ball og legger den inn i bunnen av buret. Da har jeg plutselig fem desperate jenter som prøver å komme seg inn til godisen. :)

renatsko
Bygger bol
Posts: 506
Joined: 21 Aug 2005, 20:59

Post by renatsko »

Andre tips er diverse papegøyeleiker i acryl som er laga på den måten at dei får ein god del jobb med dei. Er romme firkantar ein kan putte godteri inni, med eit lite hull i begge endane. Då må ein rulle den, snu den, løfte den osv. for å få godteriet ut. Ordenteleg fulltreffar for jentene mine. :lol:

I tilleg pleier eg å fylle ei bøtte med høy/avis papir osv. Der kan dei tilbringe timar og berre grave, lage tunnellar, og leike "gjømsel". :)

Nemesis
Tisser i køyene
Posts: 580
Joined: 08 Sep 2004, 17:05
Location: Trondheim

Post by Nemesis »

Slenger et pledd litt hulter til bulter over sofaen, så har de underholdning lenge, med å sjekke utganger og leke gjemsel. Når de går lei er det bare å rote litt i teppet, og vips så er det utallige nye veier og utganger som må sjekkes...
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

Locked