Løfting..

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Chrizzy
Pinglerotte
Posts: 32
Joined: 13 Nov 2005, 16:49
Location: Stavanger
Contact:

Løfting..

Post by Chrizzy »

Jeg lurte nå bare på om noen av dere har noen tips for hvordan jeg skal få den ene av rottene til å tåle å bli løftet. Jeg har ikke hatt dem så lenge, men han er ikke spesielt redd og kommer alltid bort til hånden min for å snuse og slikke :P den er heller ikke redd for å klatre opp på meg så lenge jeg ikke løfter ham opp. Men det hadde vert greit å kunne løftet ham opp når han skal i buret igjen.. :? noen som har noen råd eller trenger han bare litt mer tid?
¨*Christine*¨

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Hva skjer når du løfter ham da?
Julie

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

mine likte ikke noe særlig det å bli løftet til å begynne med, men det kom seg gredvis. Var på med ros og godbiter, gjøre det til gode opplevelser... nå blir rottene mine fornærmet om jeg ikke tar de opp da de vil opp.
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Nemesis
Tisser i køyene
Posts: 580
Joined: 08 Sep 2004, 17:05
Location: Trondheim

Post by Nemesis »

Ja, godbiter gir gode assosiasjoner! De venner seg til å bli løftet etterhvert, men jeg ser ofte at de ofte foretrekker å hoppe opp på meg fremfor å bli løftet.
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

Pundersen

Post by Pundersen »

Det har vel kanskje noe med at løfting betyr at den skal inn igjen i buret. Har merket på mine at hvis jeg kommer bort til de, så stikker de. Ikke fordi de er redde, men sikkert pga. de tror jeg kommer for å ta de inn. Så derfor har jeg prøvd å gå bort til de, kose med de eller gi de en godbit innimellom, sånn at de ikke stikker hele tiden pga de tror det er stengetid :p

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

Miner er blitt så vandt til å bli løftet, har løftet de masse uten om de gangene de kun skal tilbake tilburet!! men jeg startet med å løfte de fem, ti cm opp og så sette de ned igjenn for at de skulle venne seg til å bli håndtert. var en del motstand til å begynne med, men når de oppdaget at det vanket litt godt da var verden plutselig helt kul!! Bare min nymfeparakitt kunne vært like enkel å ha med å gjøre.......
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Locked