som dag og natt..

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Chrizzy
Pinglerotte
Posts: 32
Joined: 13 Nov 2005, 16:49
Location: Stavanger
Contact:

som dag og natt..

Post by Chrizzy »

jeg har to hanrotter og de er totalt forsjellige, den ene virker kjempe glad og full av livslyst og energi, springer rundt og er helt tam :lol: jeg vet det er helt vanlig at de er forsjellige men det er bare at den andre virker så trist, den vil ikke bli holdt, han vil ikke utforske og holder seg på en plass hele tiden selv når han går fritt ute, han har vert sånn helt siden vi kjøpte ham og jeg får så vondt av ham stakkars :( hva skal jeg gjøre for å få ham til å bli mer livsglad?
¨*Christine*¨

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Hvor gamle er de?
Hvor gamle var de da du fikk dem?
Hvor lenge har du hatt dem?

I de fleste tilfeller går sånt seg til, men det kan jo være mange årsaker da. Ofte handler det nok bare om at rotter er ganske forskjellige.
Julie

Intet
Alfatryne
Posts: 1313
Joined: 24 Jul 2005, 20:11
Location: Lillestrøm/Kjeller
Contact:

Post by Intet »

Høres litt ut som Ciiara, eller "filosofen" som jeg kaller henne. Hun kan stå rolig på et sted, og bare tenke kjempelenge. Hun ser nesten litt trist ut, men det går som regel over. :D
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Maria
Klatrer på møblene
Posts: 527
Joined: 20 Oct 2004, 20:50
Location: Oslo

Post by Maria »

Jeg har hatt to forskjellige søskenpar (jenter) der den ene har vært utadvendt, tillitsfull og nysgjerrig og den andre tvert i mot. Forsiktige Kardemomme gikk feks ikke ut av buret sitt de første tre-fire månedene, mens søsteren Brasil løp rundt og utforsket verden og hadde det morsomt. Jeg prøvde alle slags lokke og luretriks uten resultat og akepterte til slutt at hun bare ville ligge på hylla si og se på mens søsteren lekte. Så oppdaget jeg at selvom menneskekos var helt uaktuelt og menneskekontakt generelt veldig skummelt, så likte hun at jeg satt og pratet med henne ( helst ting som " du er så vakker du, du er den peneste rottepusen i hele verden du" etc med lav stemme, vet ikke om gutter liker det samme... :? ) mens hun lå der på hylla si. Så gjorde vi det da. Og en dag gikk hun bare ut av seg selv. Ikke at hun noen sinne ble en spesielt tygg og glad rotte, men poenget var egentlig at :
1) rotter er veldig forskjellige og
2) kanskje har de behov for ulik stimuli, mens den ene bruker alle sin energi på å tørre å gå ut døra, må en annen drive ekstremsport hele tida.
Maria H.

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Så oppdaget jeg at selvom menneskekos var helt uaktuelt og menneskekontakt generelt veldig skummelt, så likte hun at jeg satt og pratet med henne ( helst ting som " du er så vakker du, du er den peneste rottepusen i hele verden du" etc med lav stemme, vet ikke om gutter liker det samme...
Det gjør de! I alle fall Spinus....Han elsker å bli sunget til, det spiller ingen rolle hvilken melodi det er, så lenge teksten dreier seg om at "Spine er så fin og kos og snill og søt" osv. Da lukker han øynene og knaser tenner.

:oops: Æh...litt flaut å innrømme at jeg sitter og synger teite sanger med tulletekst til en rotte....
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Locked