Nye rotter:)

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Mirre

Nye rotter:)

Post by Mirre »

Hei!
Jeg er fersk rotte-eier. Har nettopp fått meg to rotteunger på rundt 10-12 uker. De er ganske forskjellige. Den ene er ganske tam og rolig. Mens den andre er en villstyring og er ikke så interessert i å holde seg i ro et øyeblikk :P Men de er visst fortsatt ganske usikre på omgivelsene utenfor buret..Når jeg tar dem ut, klatrer de bare inn i buret igjen nesten med en gang. Dette er vel fordi de føler seg tryggest der inne og er veldig usikre på store, skumle rommet? Spesielt gulvmatta..den er visst veldig skummel å bevege seg på, hehe. Gleder meg til å bli bedre kjent med dem..Den rolige av dem er kjempesøt mens han ligger og sover i fanget mitt^^
Jeg vurderer egentlig _litt_ å skaffe meg en til..Men vet ikke om jeg kanskje burde vente..? Jeg regner kanskje litt med at "jo fler jo bedre" gjelder for rotter..Men for øyeblikket tror jeg at jeg har nok med to..så vi får se :D
Har dessuten chinchillaer også..De er ikke så veldig glad i rottene og den følelsen er visst gjensidig tror jeg, heheh:P

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

Gratulere som rotte-eier! :D

Jeg har to jenter som er ca 18 måneder nå, lurer nå på å skaffe meg to til...er morsomme og søte dyr som du vil få masse glede ut av. Det å skaffe flere nå vet jeg ikke hvor lurt er..kanskje lurt å bli kjent med de to du har så du lærer litt av språket dems og de er trygge på deg!!
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Koala jenta
Markeringsbehov
Posts: 300
Joined: 28 Nov 2005, 12:46
Location: Sande
Contact:

Post by Koala jenta »

velkommen da, her er vi flere ferske rotte eiere, jeg og vevina hentet våre i dag, de er 5uker gammle. det er kjempe gøy å bli kjent med de. her er det også slik som hos deg. Amandus er kjempe sosial og nyskjerrig men Felix er litt mer forsiktig og engstlig. Amandus kommer så fort jeg lokker opp buret og tar hånden min inn, men Felix gjemmer seg, men han blir nok sakte men sikkert mer sosial og kosete han også.
Gratulerer med rotter da.... sett ut bilder på galleri.... så får vi se bilder av de søte små.
Image

Mirre

Post by Mirre »

Hihi^^
Takktakk :D Jeg skal prøve å ordne bilder av dem..søte småtassene:)
Tenker å bli kjent med dem før jeg skaffer meg en ny en, ja..har som sagt nok for øyeblikket uansett;)

Locked