Sover hele dagen..

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Sover hele dagen..

Post by Hoyst_87 »

Hvordan skal jeg få aktivisert Hoyst om dagen når han sover hele dagen? :P Han pleier ikke stå opp før etter jeg har lagt meg.. og legger seg før jeg står opp..

Har jo heller ikke så mye plass han kan gå på da, kanskje han syns det er kjedelig siden han allerede har sett hele rommet? (bor på internat, så har bare 1 rom han kan være på, var såvidt jeg fikk tillatelse til å ha ham der!)

Hm.. Jaja.. Han bråker ihvertfall om natta, og i sånn ca passe hold! (ingen tydelig mage) Så det virker ikke som han sitter for mye stille ihvertfall..?
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Sover hele dagen..

Post by Fint_Lite »

Hoyst_87 wrote: Har jo heller ikke så mye plass han kan gå på da, kanskje han syns det er kjedelig siden han allerede har sett hele rommet? (bor på internat, så har bare 1 rom han kan være på, var såvidt jeg fikk tillatelse til å ha ham der!)
2 spm:

1: hvor stort bur har han?
2: bor han alene????????
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

ganske stort, er ikke helt sikker på målene, men hvertfall stort nok tror jeg! :) kanskje 50-60 cm høyt, 55-65cm lengt og 40-45 cm bredt.. han bor alene nå ja, etter at Storm, kompisen, døde.. :/ Men får to små om ikke alt for lenge, forhåpentligvis..! :)
Men han var sånn før Storm døde også, hvis ikke han ble veldig nysgjerrig fordi Storm fikk noe godt.. Var bare å sove hele dagen.. Storm var mer nysgjerrig og våken.. Kanskje han bare er litt lat..?
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Maria
Klatrer på møblene
Posts: 527
Joined: 20 Oct 2004, 20:50
Location: Oslo

Post by Maria »

Tipper to småunger hjelper jeg. De pleier det!
Synes det er veldig opp og ned med mine, i perioder er det mye soving og andre ganger bare kaos. Men jeg merker veldig godt om jeg har hatt en travel uke også, har de fått litt lite oppmerksomhet og stimuli en stund, blir de utrolig slappe.
Ofte vil det gå an å påvirke døgnrytmen deres til en viss grad også. La all action og mat foregå på ettermiddag/kveld.
Maria H.

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

ok...Tjukka mi har alltid vært veldig rolig søster'n hennes var helt motsatt, kjempe aktiv! Merker å godt på mine om de har vært veldig aktive en natt, da soves store deler av dagen bort!

Eller så har jeg begynt å ta med meg en skole bok eller to og rottene inn på badet. Så får de herje som de vil der og jeg får forberedt meg for en forelesning!! da de kommer tilbake til buret går de å legger seg...
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

:)

Post by Hoyst_87 »

oki, jamen da er det sikkert min feil også, har hatt masse å gjøre denne uka.. :P

men i fem-tida var han aktiv, skulle åpne buret for å skifte vann før vi skulle på fjordhotellet og se kamp..
Han lå jo og sov, han, så jeg lukka ikke burdøra! men når jeg satte inn igjen vannskåla, så var det ingen rotte der! :P da var han LANGT innunder senga og prøvde å klatre opp på innsiden innmed veggen.. VELDIG aktiv! :P
men, fikk nå tak i ham tilslutt, veronica og marlous i klassa mi var bare LITT sure, og vi kom bare 10 min etter at fotballkampen var begynt.. :)

ble litt fornøyd med ham! :) han har også vært litt forsiktig med å gå ut etter at Storm døde, det var alltid Storm som gikk ut først, før! :)

Men gleder meg så MASSEMASSEMASSE til jeg får småguttene! Huff, må jo finne på navn også! Stress det her! :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Locked